001 - Tuimarkt
Basisschool de Schakel portretteert ouderen in Zuiderhof

Basisschool de Schakel portretteert ouderen in Zuiderhof


Geplaatst op: 6 november 2016

Echte kunstenaars zijn het, de leerlingen van groep 6 van basisschool de Schakel in Vinkeveen. In het kader van de actie “Jongeren portretteren ouderen” hebben zij in Zorgcentrum Zuiderhof portretten gemaakt van bewoners. De actie is een initiatief van de Riki Stichting en het Nationaal Ouderenfonds, om jong en oud op een creatieve en ongedwongen manier te verbinden. Het resultaat: prachtige gesprekken en fraaie portretten!

Na een hartelijk ontvangst in het zorgcentrum mochten de kinderen zelf kiezen van welke bewoner ze een portret wilden maken. Geheel naar eigen inzicht. Het was best even spannend voor de jonge kunstenaars,  maar eenmaal gestart met tekenen en schilderen was het ijs snel gebroken. De kinderen zijn enthousiast aan het werk gegaan, ondertussen kwamen er leuke gesprekken op gang. De ouderen genoten zichtbaar van de gezellige afleiding. De portretten zijn na afloop van de activiteit op school nog even netjes afgemaakt, inmiddels zijn ze te bewonderen in Zuiderhof. Het resultaat mag er zijn!  

Een zeer geslaagde creatieve en sociale actie die voor de Schakel dan ook zeker voor herhaling vatbaar is.


Laatst bewerkt op: 16 november 2016 13:34

Bron: ingezonden stukken

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Basisschool de Schakel portretteert ouderen in Zuiderhof

Echte kunstenaars zijn het, de leerlingen van groep 6 van basisschool de Schakel in Vinkeveen. In het kader van de actie “Jongeren portretteren ouderen” hebben zij in Zorgcentrum Zuiderhof portretten gemaakt van bewoners. De actie is een initiatief van de Riki Stichting en het Nationaal Ouderenfonds, om jong en oud … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: