Campagne ‘Kind naar de brugklas? Praat nu over roken’


Geplaatst op: 18 maart 2009
Ouders spelen een grote rol als het gaat om het voorkomen dat jongeren beginnen met roken.

Zowel het eigen rookgedrag, normen ten aanzien van roken en de wijze waarop zij met hun kinderen communiceren heeft grote invloed.

Veel ouders zijn zich niet altijd bewust van het rookgedrag van hun kind en hun eigen invloed daarop. Daarnaast communiceren ouders onvoldoende dat ze het niet eens zijn met het (eventueel toekomstig) rookgedrag van hun kind. Daarom heeft STIVORO in opdracht van het ministerie van Jeugd en Gezin een opvoedingsondersteunende campagne rondom roken ontwikkeld.

De campagne richt zich op zowel rokende als niet-rokende ouders met kinderen in de leeftijd van 11 - 16 jaar. Het doel van de campagne is ouders bewust te maken van de invloed die zij hebben op het (toekomstige) rookgedrag van hun kinderen. Ouders praten meestal pas over roken met hun kind wanneer zij vermoedens hebben dat het kind hiermee experimenteert. Kinderen die eenmaal experimenteren met roken, luisteren dan echter minder goed naar de bezwaren tegen roken. Daarom is voor de campagne de boodschap gekozen: 'Kind naar de brugklas? Praat nu over roken'.

Op de interactieve website www.stivoro.nl  kunnen ouders informatie, adviezen en leuke tools vinden, die zij kunnen gebruiken bij een effectief gesprek met hun kind over roken.

Laatst bewerkt op: 16 november 2016 13:34

Bron: Gemeente De Ronde Venen

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Campagne ‘Kind naar de brugklas? Praat nu over roken’

Ouders spelen een grote rol als het gaat om het voorkomen dat jongeren beginnen met roken. Zowel het eigen rookgedrag, normen ten aanzien van roken en de wijze waarop zij met hun kinderen communiceren heeft grote invloed. Veel ouders zijn zich niet altijd bewust van het rookgedrag van hun kind … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: