Kwaliteit dienstverlening blijvend op hoog niveau in Ronde Venen


Geplaatst op: 6 oktober 2010

De kwaliteit van de dienstverlening van de gemeente De Ronde Venen bevindt zich op een blijvend hoog niveau. Die conclusie kan getrokken worden uit de jaarlijkse tussenbalans die is opgemaakt over de naleving van de servicenormen. Met de servicenormen doet de gemeente concrete beloften aan inwoners over bijvoorbeeld de maximale wachttijd aan de balie of de maximale tijd dat het duurt voordat de telefoon wordt opgenomen. De normen zijn een belangrijke graadmeter voor de kwaliteit van dienstverlening.

De gemeente De Ronde Venen inventariseert sinds 2009 maandelijks de naleving van de 85 servicenormen. Uit de tussenbalans die recent is opgemaakt, blijkt dat voor ruim 80 procent van de servicenormen een score van 90 procent of meer wordt gehaald. Dit wil zeggen dat 90 procent of meer van de aanvragen binnen de gestelde servicenorm is afgehandeld. Deze score is een voortzetting van de positieve scores over 2009, een resultaat waar wethouder Dienstverlening Ingrid Lambregts tevreden mee is.

Bovendien blijkt uit de inventarisatie dat in de eerste helft van 2010 voor meer servicenormen een score van 95% of meer is behaald. Vooral de prestaties op het gebied van briefbeantwoording en vergunningverlening zijn verbeterd. Voor een aantal servicenormen konden de resultaten niet worden gemeten omdat er bijvoorbeeld nog geen aanvragen voor bepaalde producten waren binnengekomen.

In 2006 is de gemeente De Ronde Venen begonnen met het opstellen van servicenormen voor haar dienstverlening. Dit heeft uiteindelijk geleid tot de vaststelling van 85 servicenormen. In 2008 won de gemeente de prijs voor "Het beste kwaliteitshandvest van Nederland" voor de wijze waarop met de servicenormen wordt gewerkt. Vorig jaar ontving de gemeente De Ronde Venen een aanmoedigingsprijs voor de wijze waarop de servicenormen in de organisatie zijn verankerd. Gezien de positieve reacties van inwoners en medewerkers, gaat de gemeente dan ook verder met het werken met servicenormen. In voorbereiding op de herindeling met de gemeente Abcoude is de intentie uitgesproken om het werken met servicenormen vanaf 2011 in de nieuwe gemeente voort te zetten.

Alle servicenormen die de gemeente hanteert zijn te vinden op www.derondevenen.nl

Laatst bewerkt op: 16 november 2016 13:34

Bron: Gemeente De Ronde Venen

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Kwaliteit dienstverlening blijvend op hoog niveau in Ronde Venen

De kwaliteit van de dienstverlening van de gemeente De Ronde Venen bevindt zich op een blijvend hoog niveau. Die conclusie kan getrokken worden uit de jaarlijkse tussenbalans die is opgemaakt over de naleving van de servicenormen. Met de servicenormen doet de gemeente concrete beloften aan inwoners over bijvoorbeeld de maximale … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: