Date4Business doorslaand succes
Date4Business, hét netwerkevenement in de regio Bodegraven-Mijdrecht-Woerden dat Rabobank Rijn en Veenstromen donderdag 25 november presenteerde, was een doorslaand succes. Bas Geerdink, directeur Bedrijven: 'Gezien de vele positieve reacties van onze klanten durf ik wel te stellen dat dit evenement volgend jaar terug zal keren!'
De organisatie van Date4Business was in handen van Stichting4Life, een ideële stichting met ontwikkelingsprojecten in de sloppenwijken van Nairobi, Kenia. Het inschrijfgeld van de deelnemers komt volledig ten goede aan een meisjesschool met 140 leerlingen.
Kennis opdoen en zakelijk speeddaten
Birgit Schuurman, ambassadrice van organisator Stichting4Life, heette de 150 aanwezigen welkom. Anke Struijs van Rabobank Nederland presenteerde vervolgens de kansen die nationaal en regionaal ontstaan na de economische crisis. Volgens de macro-econome is de crisis voorbij en staat de Nederlandse economie er relatief goed voor.
Na een korte pauze konden de deelnemers vervolgens naar een van de parallelsessies over verschillende aspecten van klantwerving. Er kon gekozen worden uit de sessies 'Klanten werven met social media' van Vincent Smit, 'Koude telefonische acquisitie' door Victor Bonke of 'Stappenplan zakelijke klanten werven' door Nol Vos van 1 op 1 Marketing Communicatie.
Vervolgens zochten de aanwezigen onder het genot van een glas prosecco een plekje in een van de speeddate-carrousels. In 90 minuten tijd werden contacten gelegd met tientallen bedrijven. Per date waren er drie minuten om elkaar te leren kennen en te onderzoeken of er een match was. Na het speeddaten gingen de geanimeerde gesprekken verder tijdens de netwerkborrel. Ook konden bedrijven 'Cupido's' inschakelen om een date te regelen met een specifieke prospect.
Positieve reacties
De sfeer zat er goed in tijdens het evenement en ook na afloop waren de reacties zeer positief. Het evenement werd beoordeeld met een 8. Meer dan 94% van de deelnemers gaf aan volgend jaar zeker weer te komen als het evenement opnieuw wordt georganiseerd, 99% van de aanwezigen heeft nieuwe kennis opgedaan omtrent klantwerving en 96% was tevreden over het aantal nieuwe contacten. 'Reden te over voor onze bank om het evenement volgend jaar weer te organiseren,' aldus Bas Geerdink. Zet de derde donderdag van november dus alvast in uw agenda!