Voor een aantal verenigingen en instellingen die een activiteit of evenement organiseren geldt dat zij dienen te beschikken over evenementen-verkeersregelaars. Deze verkeersregelaars zorgen ervoor dat het verkeer in goede banen wordt geleidt tijdens evenementen. Ook in 2010 worden verenigingen en instellingen in de gelegenheid gesteld om (nieuwe) personen aan te melden voor het volgen van de (herhalings)instructie evenementen-verkeersregelaar. Aan de instructie zijn geen kosten verbonden.
In 2010 organiseert de gemeente De Ronde Venen in samenwerking met de politie Utrecht één of meerdere instructieavonden voor (toekomstige) verkeersregelaars. De gemeente De Ronde Venen is aan het inventariseren welke personen er deel willen nemen aan een (herhalings)instructie evenementen-verkeersregelaar.
Organisaties die personen hebben die willen deelnemen aan een (herhalings)instructie kunnen deze voor 15 februari 2010 schriftelijk aanmelden via: Gemeente De Ronde Venen, t.a.v. afdeling Integrale Veiligheid, Postbus 250, 3640 AG Mijdrecht. Aanmelden is tevens mogelijk via de e-mail: integraleveiligheid@derondevenen.nl. Voor de opgave van deelnemers zijn de volgende gegevens van belang: achternaam, voorna(a)m(en), geslacht, geboortedatum, geboorteplaats, adres, postcode, woonplaats, herhalingsinstructie ja/nee.
Deelnemers die de instructie volgen zullen door de burgemeester worden aangesteld als evenementen-verkeersregelaar voor de duur van één jaar.
Na inventarisatie van de deelnemers worden de deelnemende organisaties zo spoedig mogelijk geïnformeerd over de data van de instructieavonden.
Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog vragen hebben kunt u zich wenden tot V.C. Schulein – Löwe, bereikbaar op (0297) 29 16 71/cv.schulein@derondevenen.nl.
Geplaatst op: 3 februari 2010