Op maandag zijn er al 80 gratis probeerabonnementen aangevraagd en de verwachting is dat dat zal oplopen tot enkele honderden stuks. Voor de OV chipkaart, voor gereduceerd tarief van € 1,50,- zijn al 1200 aanvragen ingediend. Wethouder Fransen, wethouder Verkeer en Vervoer, is erg blij met deze hoge respons: "Gemeente Aalsmeer wil het gebruik van het openbaar vervoer en de fiets zoveel mogelijk promoten, dus we zijn erg blij dat de inwoners van Aalsmeer positief reageren".
Gratis probeerabonnement in nieuwbouwwijken
Vorige week heeft Connexxion in samenwerking met de Gemeente Aalsmeer in de nieuwbouwwijken Nieuw Oosteinde en de Rietlanden huis aan huis een aanbieding gedaan voor een gratis maandabonnement voor de bus. Tot nu toe zijn er 80 aanvragen voor een abonnement ingediend. Omdat de bewoners tot 1 oktober de tijd hebben om een abonnement aan te vragen is de verwachting dat het aantal aanvragen nog flink zal oplopen, tot enkele honderden stuks.
De nieuwe bewoners wordt het abonnement aangeboden omdat zij pas verhuisd zijn en dat is een goed moment om te proberen of het openbaar vervoer een goed alternatief is.
Ov chipkaart 1200 aanvragen
Alle bewoners van Aalsmeer en Kudelstaart hebben vorige week een aanbieding gekregen om een OV chipkaart voor € 1,50 aan te vragen, dit dankzij een subsidie van de stadsregio Amsterdam.
We kunnen nu al spreken van een succesvolle campagne met 800 aanvragen per mail en 400 telefonische aanvragen. Iedereen heeft nog tot 1 oktober de tijd om de OV-chipkaart voor het actietarief van € 1,50 aan te vragen. Dit kan via de mail: klantenservice.chipkaart@connexxion.nl of bellen naar de Klantenservice van Connexxion: 0900 - 266 63 99 (lokaal tarief). Op werkdagen bereikbaar van 08.00 - 19.00 uur
Aanloopproblemen
Er zijn met deze actie ruim 13.000 berichten de deur uitgegaan en niet alles is vlekkeloos verlopen. We kregen berichten van bewoners die onterecht een aanbieding kregen voor een maandabonnement omdat ze niet in de nieuwbouwwijk wonen, ook waren er mensen die al een ov chipkaart hadden aangevraagd en dus geen gebruik meer konden maken van de voordelige aanbieding. Ook het contact met Connexxion klantenservice via mail of telefoon verliep in het begin niet vlekkeloos, maar deze kinderziektes zijn inmiddels opgelost.