001 -Family
Aanbesteding hulp bij het huishouden van start

Aanbesteding hulp bij het huishouden van start


Geplaatst op: 22 september 2009

De aanbesteding voor de hulp bij het huishouden voor 2010 is van start gegaan. In december besloot het college van B&W het voor 2010 opnieuw aan te besteden, nadat uit een eerdere
aanbesteding bleek dat het aantal benodigde hulpuren niet gegarandeerd kon worden. Voor de aanbesteding wordt het aanbestedingsdocument "Aanbesteding hulp bij het huishouden
Samenwerkingsverband Utrecht West voor de gemeente Abcoude, De Ronde Venen en Loenen" gehanteerd.

De tijdelijke contracten met de huidige leveranciers lopen dit jaar af. Samen met de gemeente Abcoude en Loenen gaat De Ronde Venen de hulp voor het huishouden voor 2010 nu opnieuw aanbesteden. Deze aanbesteding is ook gepubliceerd op www.aanbestedingskalender.nl.

Belangrijke uitgangspunten
De belangrijkste uitgangspunten blijven de goede kwaliteit en continuïteit in het aanbod voor de inwoners die hulp bij het huishouden ontvangen.
Het vastgestelde kwaliteitsniveau en een gedifferentieerd tarief zijn belangrijke maatstaven in de aanbesteding. Elke leverancier (bijvoorbeeld een thuiszorgorganisatie, zorgcentrum of schoonmaakorganisatie) die het kwaliteitsniveau kan bieden en aan de tariefvoorwaarden voldoet, wordt gecontracteerd door de gemeente. Concreet betekent dit tevens meer keuzevrijheid, want hoe meer leveranciers worden gecontracteerd, hoe meer keuzevrijheid voor de cliënt.

Een ander belangrijk aandachtspunt in de aanbesteding is dat hulp bij het huishouden niet wordt
geleverd met de alfahulpconstructie. Hiervan is sprake als de hulpen zelfstandig werken en de cliënt werkgever is van de hulp. Deze constructie is alleen nog mogelijk wanneer de alfahup en de cliënt hier zelf voor kiezen en kan dan slechts plaatsvinden onder persoongebonden budgetten (PGB) of de regeling Dienstverlening aan huis. Toepassing van PGB en eventuele andere regelingen om de inzet van alfahulpen door de cliënt mogelijk te maken, vallen buiten de aanbesteding.

Informatie over deze aanbesteding verloopt via de heer P.H. Nootenboom van Inkoop Bureau Midden Nederland. U kunt uw vragen, onder vermelding van ‘Hulp bij het huishouden gemeenten' via e-mail richten aan: p.nootenboom@derondevenen.nl, of per post via Inkoop Bureau Midden Nederland, t.a.v de heer P.H. Nootenboom, Croonstadtlaan 111, 3641 AL, Mijdrecht of Postbus 250, 3640 AG, Mijdrecht.


Laatst bewerkt op: 16 november 2016 13:34

Bron: Gemeente De Ronde Venen

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Aanbesteding hulp bij het huishouden van start

De aanbesteding voor de hulp bij het huishouden voor 2010 is van start gegaan. In december besloot het college van B&W het voor 2010 opnieuw aan te besteden, nadat uit een eerdere aanbesteding bleek dat het aantal benodigde hulpuren niet gegarandeerd kon worden. Voor de aanbesteding wordt het aanbestedingsdocument "Aanbesteding … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: