Bezoekers uit De Ronde Venen en omstreken zijn op zaterdag
5 september a.s. weer welkom tijdens de vierde editie van de 'Culinaire Venen', de proeverij van hapjes en drankjes die door tien restaurant- en horecabedrijven worden voorgeschoteld.
Het Raadhuisplein te Mijdrecht staat die dag weer vol met paviljoens van de deelnemende bedrijven, burgemeester Burgman van De Ronde Venen verricht de officiële opening, het restaurant dat zich het beste presenteert ontvangt de wisseltrofee de 'Gouden Nol' en er is voor passend entertainment gezorgd.
Deelnemers aan het culinaire festijn zijn dit jaar de restaurants Boven Water, La Farola, Lust!, Plashoeve, De Eetkamer van Vinkeveen, Meesters, Rendez-Vous, Le Virage en Corfu. Maison Vinocerf zorgt voor prachtige wijnen en champagnes. Bezoekers kunnen proeven van een uitgebreid assortiment exquise gerechtjes, bijzondere hapjes, verrassende nagerechtjes en bijbehorende drankjes. Men betaalt hiervoor met bonnen. Een deel van de opbrengst is bestemd voor het goede doel. Ook dit jaar is gekozen voor KiKa, kinderen kankervrij.
The Singing Menu, Justin Vliegenthart, Lesley Williams, Frank in Person en Quincy verzorgen optredens tussen het publiek en speciaal voor de kinderen maakt Jochem Nooyen de leukste ballonfiguren. Om 19.45 uur is er een modeshow van Lutz Fashion en rond 22.00 uur 's avonds wordt de voorlopige opbrengst van de avond symbolisch overhandigd aan een vertegenwoordiger van KiKa.
Kijk voor nadere bijzonderheden op www.culinairevenen.nl
'Culinaire Nol'
Ook dit jaar wordt een 'Culinaire Nol' uitgereikt aan de deelnemer die zich het best presenteert tijdens de Culinaire Venen. De trofee is genoemd naar Nol Vermeulen, voormalig eigenaar van restaurant Monfaucon, die vorig jaar is overleden. De eerste twee trofees heeft hij nog persoonlijk kunnen uitreiken aan de teams van Restaurant Boven Water en Meesters. Op 5 september wordt duidelijk welk restaurant dit jaar met de eer gaat strijken.
Initiatief
De Culinaire Venen wordt georganiseerd door de Stichting Culinaire Venen, waarin initiatiefnemer Lionsclub Mijdrecht-Wilnis The Entertainment Group/Invisible Organizing, Homan Elektrotechniek en de restaurants zijn vertegenwoordigd. Het evenement wordt ondersteund door een flink aantal bedrijven en instellingen, waaronder o.a. de hoofdsponsors Brand Bier, Datamail, Rabobank Veenstromen, Lutz fashion m/v, Schadenet Kranenburg, Profile Tyrecenter Hogendoorn en A-side media.
Het team van 0297-online.nl/De Groene Venen zal aanwezig zijn om foto's te maken.