Rabobank Veenstromen steunt Stichting De Baat
Geplaatst op: 14 oktober 2008
Na een goede samenwerking tussen Rabobank Veenstromen en welzijnsstichting De Baat is er een tabbladen set ontworpen t.b.v. de dienst Thuisadministratie.
Het contact tussen Rabobank Veenstromen en Stichting De Baat werd gelegd op de beursvloer van de gemeente op donderdag 29 mei 2008. Stichting De Baat zocht daar een partner die doormiddel van een tabbladen set en administratieve hulpmiddelen de dienst Thuisadministratie van De Baat wilde ondersteunen.
Marianne White, ouderenadviseur van Stichting De Baat legt uit: “Veel mensen hebben moeite met het regelen van hun administratie en geldzaken. Dit kan te maken hebben met minimabeleid maar ook door de toenemende keuzevrijheid van de burger. Bovendien is de financiële regelgeving en de daarbij behorende administratie voor veel ouderen te ingewikkeld. Soms kan de druk zo hoog worden dat mensen hun post niet meer open maken en dan beginnen de problemen pas echt.” De dienst Thuisadministratie heeft een preventieve werking en helpt mensen dit proces te keren. “Dit is precies waarom Rabobank Veenstromen graag wilde meerwerken aan dit project” vult Peter van Grieken aan. “De ondersteuning richt zich in eerste instantie op het ordenen van administratie, maar kan op langere termijn zelfredzaamheid op financieel en administratief gebied stimuleren en helpen financiële problemen te voorkomen. Dat is natuurlijk een dienst die de Rabobank graag wil ondersteunen. Daarom ben ik blij dat ik deze pakketjes aan De Baat kan overhandigen.”
Als tweede deel van de beursvloer-match gaan Peter van Grieken en Marianne White in het najaar een workshop thuisadministratie organiseren. Tijdens deze workshop krijgen mensen uitleg over onder andere administratie en financiën, dit gaat gepaard met iets leuks, een rondleiding of een lunch of zo. Voor meer informatie kunnen mensen contact opnemen met Marianne White, uderenadviseur, Stichting De Baat, 0297-230280.
Het contact tussen Rabobank Veenstromen en Stichting De Baat werd gelegd op de beursvloer van de gemeente op donderdag 29 mei 2008. Stichting De Baat zocht daar een partner die doormiddel van een tabbladen set en administratieve hulpmiddelen de dienst Thuisadministratie van De Baat wilde ondersteunen.
Marianne White, ouderenadviseur van Stichting De Baat legt uit: “Veel mensen hebben moeite met het regelen van hun administratie en geldzaken. Dit kan te maken hebben met minimabeleid maar ook door de toenemende keuzevrijheid van de burger. Bovendien is de financiële regelgeving en de daarbij behorende administratie voor veel ouderen te ingewikkeld. Soms kan de druk zo hoog worden dat mensen hun post niet meer open maken en dan beginnen de problemen pas echt.” De dienst Thuisadministratie heeft een preventieve werking en helpt mensen dit proces te keren. “Dit is precies waarom Rabobank Veenstromen graag wilde meerwerken aan dit project” vult Peter van Grieken aan. “De ondersteuning richt zich in eerste instantie op het ordenen van administratie, maar kan op langere termijn zelfredzaamheid op financieel en administratief gebied stimuleren en helpen financiële problemen te voorkomen. Dat is natuurlijk een dienst die de Rabobank graag wil ondersteunen. Daarom ben ik blij dat ik deze pakketjes aan De Baat kan overhandigen.”
Als tweede deel van de beursvloer-match gaan Peter van Grieken en Marianne White in het najaar een workshop thuisadministratie organiseren. Tijdens deze workshop krijgen mensen uitleg over onder andere administratie en financiën, dit gaat gepaard met iets leuks, een rondleiding of een lunch of zo. Voor meer informatie kunnen mensen contact opnemen met Marianne White, uderenadviseur, Stichting De Baat, 0297-230280.