Teleurstelling bij Erik Wevers en Jalmar van Weeren na kleine panne met grote gevolgen
Wevers en Van Weeren wilden de wedstrijd na een goede shakedown rustig opbouwen. De eerste dag leverde geen problemen van technische aard op, maar toch konden de mannen maar vier van de zes proeven rijden. De klassementsproeven 5 en 6 werden geannuleerd. De vijfde door een ongeval van de Italiaanse Ford rijder Gigi Galli en de zesde door een overschot aan publiek. Wevers en Van Weeren eindigden die dag op een 16e plaats als tweede Nederlandse equipe.
Een dag later lag alles er anders bij. De wijnranken van de Moezelstreek werden verruild voor het Saarland en de koningsproef op de beruchte Panzerplatte, een militair oefenterrein. Hoewel Wevers en Van Weeren niet van strategie veranderd waren, raakten zij eerst een grote strobaal en vervolgens tijdens de eerste passage van de Panzerplatte een zogenaamde Hinkelstein. Deze grote stenen zorgen er voor dat de militaire tanks, die er normaal rijden, in het juiste spoor blijven. Met een afgebroken wielophanging aan de achterzijde van de Ford sukkelden Wevers en Van Weeren naar de service in Trier, waar in recordtijd een reparatie uitgevoerd werd. De tweede dag werd uiteindelijk afgesloten op een 15e plaats algemeen en beste Nederlandse equipe.
De laatste dag van de ADAC Rally Deutschland werden vier proeven gereden alvorens het veld naar het centrum van Trier trok om af te sluiten met de Circus Maximus superspecial. Voor Erik Wevers en Jalmar van Weeren waren de druiven van de Moezelstreek echter op slag zuur toen op de eerste proef van de dag de gasveer van de Focus afbrak. Met een verlies van bijna een kwartier was een goede klassering naar de maan. Wevers en van Weeren kozen er voor om de wedstrijd, zij het stevig balend uit te rijden. “Heel teleurstellend. Gisteren heeft de auto een behoorlijke schade opgelopen. Dat repareren onze monteurs op een geweldige manier binnen de servicetijd en dan ga je vandaag bijna onderuit op een onbenullig klein onderdeel”, vond een gefrustreerde Jalmar van Weeren. Beste Nederlandse equipe werd Peter van Merksteijn Jr voor de debuterende teamgenoot van Van Weeren, Dennis Kuipers.
Eindstand ADAC Rallye Deutschland
1. Sebastien Loeb/Daniel Elena (F/MC, Citroen C4 WRC)
2. Dani Sordo/Marc Marti (E, Citroen C4 WRC) op 47,7 sec
3. Francois Duval-Patrick Pivato (B/F, Ford Focus RS WRC 07) op 1:20,0
…
29. Erik Wevers/Jalmar van Weeren (NL, Ford Focus RS WRC 06) op 30:57,4