Feestelijke opening digitaal loket Aalsmeer
Geplaatst op: 6 maart 2008
Op vrijdag 29 februari 2008 openden de burgemeesters van Uithoorn en Aalsmeer het digitale loket. Deze feestelijke gebeurtenis vond plaats in de watertoren in Aalsmeer. Tijdens deze officiele opening werd ook de verhuizing van Burgemeester Litjens van Amsterdam naar Aalsmeer een feit. Hij was de eerste die digitale loket gebruikte voor de verhuizing van hem en zijn gezin naar Kudelstaart.
Het project dat in september 2007 van start ging, richt zich op de bouw van het ’basis digitaal loket’. Het loket kan worden gezien als een extra service van de gemeente aan haar inwoners. Het komt dus niet in de plaats van de balie van publiekszaken in het gemeentehuis. Dus niet of-of maar en-en.
Geen wachtrijen en openingstijden
Vanaf 29 februari 2008 hoeven inwoners en bedrijven van de gemeente Aalsmeer en Uithoorn voor een aantal producten niet meer in de rij van het gemeenteloket te staan. De voordelen zijn groot, want openingstijden kent Internet niet. Na het digitaal versturen van de gebruiksvriendelijke aanvraagformulieren kan de klant vervolgens nagaan of de aanvraag in bewerking is, of de betaling is verwerkt en wanneer de afronding plaats vindt. Daarnaast zullen de beide gemeente voor maar liefst 150 gemeenteproducten een uitgebreide online productcatalogus lanceren.
Alle inwoners van Uithoorn en Aalsmeer ontvingen deze week een folder in de bus met instructies voor het gebruik van het digitale loket. Een 10-tal producten kan door middel van het gebruik van een Digi-D login worden aangevraagd.
De 10 gemeente producten die digitaal kunnen worden aangevraagd zijn:uittreksels GBA uittreksels Burgerlijke Stand verhuizing emigratie bewijs van in leven zijn verklaring geheimhouding verklaring naamgebruik en hondenbelasting
De voordelen van het digitale loket zijn:
veilig en snel aanvraag doen 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar geen wachttijden aan het loket extra service van de gemeente
Waarom de watertoren?
Vanaf de watertoren heeft u een prachtig uitzicht over beide gemeenten. Eigenlijk heel symbolisch omdat het digitaal loket tot stand is gekomen door de een goede samenwerking tussen de projectteams uit Uithoorn en Aalsmeer.
Meer informatie
Op de homepage van www.aalsmeer.nl treft u een banner naar het digitaal loket.
Het project dat in september 2007 van start ging, richt zich op de bouw van het ’basis digitaal loket’. Het loket kan worden gezien als een extra service van de gemeente aan haar inwoners. Het komt dus niet in de plaats van de balie van publiekszaken in het gemeentehuis. Dus niet of-of maar en-en.
Geen wachtrijen en openingstijden
Vanaf 29 februari 2008 hoeven inwoners en bedrijven van de gemeente Aalsmeer en Uithoorn voor een aantal producten niet meer in de rij van het gemeenteloket te staan. De voordelen zijn groot, want openingstijden kent Internet niet. Na het digitaal versturen van de gebruiksvriendelijke aanvraagformulieren kan de klant vervolgens nagaan of de aanvraag in bewerking is, of de betaling is verwerkt en wanneer de afronding plaats vindt. Daarnaast zullen de beide gemeente voor maar liefst 150 gemeenteproducten een uitgebreide online productcatalogus lanceren.
Alle inwoners van Uithoorn en Aalsmeer ontvingen deze week een folder in de bus met instructies voor het gebruik van het digitale loket. Een 10-tal producten kan door middel van het gebruik van een Digi-D login worden aangevraagd.
De 10 gemeente producten die digitaal kunnen worden aangevraagd zijn:
De voordelen van het digitale loket zijn:
Waarom de watertoren?
Vanaf de watertoren heeft u een prachtig uitzicht over beide gemeenten. Eigenlijk heel symbolisch omdat het digitaal loket tot stand is gekomen door de een goede samenwerking tussen de projectteams uit Uithoorn en Aalsmeer.
Meer informatie
Op de homepage van www.aalsmeer.nl treft u een banner naar het digitaal loket.