Scherpe daling aantal klachten bij gemeente
Geplaatst op: 4 maart 2008
In 2007 is in vergelijking met 2006 het aantal ingediende klachten bij de gemeente De Ronde Venen met ruim dertig procent gedaald. In 2007 zijn in totaal 71 klachten binnengekomen bij de gemeente. Het afgelopen jaar daalde dit aantal flink tot 45 klachten.
De verbetering is, volgens het college van Burgemeester en Wethouders, het gevolg van de extra aandacht die de gemeente geeft aan de dienstverlening in het algemeen en het introduceren van servicenormen in het bijzonder.
De klachten die in 2007 bij de gemeente De Ronde Venen zijn ingediend, zijn vooral schriftelijke klachten van inwoners of instellingen die het niet eens zijn met de service die de gemeente aan hen heeft verleend. De ingediende klachten zijn vaak een vorm van ergernis. Deze ergernissen gaan vaak over het niet of niet tijdig reageren, het gebrek aan inlevingsvermogen van de ambtenaar of vermeende onnauwkeurigheid.
De verbetering is, volgens het college van Burgemeester en Wethouders, het gevolg van de extra aandacht die de gemeente geeft aan de dienstverlening in het algemeen en het introduceren van servicenormen in het bijzonder.
De klachten die in 2007 bij de gemeente De Ronde Venen zijn ingediend, zijn vooral schriftelijke klachten van inwoners of instellingen die het niet eens zijn met de service die de gemeente aan hen heeft verleend. De ingediende klachten zijn vaak een vorm van ergernis. Deze ergernissen gaan vaak over het niet of niet tijdig reageren, het gebrek aan inlevingsvermogen van de ambtenaar of vermeende onnauwkeurigheid.