Feestelijke opening Servicepunt wonen, welzijn en zorg Vinkeveen
Geplaatst op: 14 januari 2008
Op maandag 21 januari om 14.00 uur wordt het derde Servicepunt in De Ronde Venen officieel en feestelijk geopend. Iedereen is van harte welkom om bij de opening aanwezig te zijn en het nieuwe Servicepunt te komen bekijken aan de Futenlaan 52, naast het winkelcentrum Zuiderwaard.
In Mijdrecht en Wilnis bestaan de servicepunten nu al bijna drie jaar, met groot succes. Ook de Vinkeveners hebben zich er al vaak laten zien. Vanaf 21 januari hebben de inwoners van Vinkeveen nu ook in hun eigen dorp een vestiging waar ze terecht kunnen met allerlei vragen over wonen, welzijn, zorg en financiële diensten.
Begin 2007 is de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) in werking getreden. Hierin is onder andere beschreven dat de gemeente een actieve en betrokken rol heeft op het gebied van wonen, welzijn en zorg. Om hier invulling aan te geven zijn in 2005 de servicepunten al opgericht door verschillende partijen in De Ronde Venen.
Een actieve rol komt bijvoorbeeld tot uiting in het geven van informatie en advies over minimabeleid. Wat kunt u doen als u geen middelen hebt om uw kinderen te laten sporten of als u een uitkering aan moet vragen. De medewerkers zullen u, naast de gangbare zaken waar u recht op hebt, ook informeren over een organisatie als de stichting Jongeren Aktief.
Of wegwijs maken in de regelgeving rond zorg en wonen, informatie over uw leefomgeving. Wanneer komt u in aanmerking voor een huurwoning, wie kan u helpen bij een burenruzie, wat is een persoonsgebonden budget. Maar ook: kunt u me helpen met het invullen van de aanvraag huurtoeslag.
Inmiddels kunnen ook veel zaken al direct afgehandeld worden op het Servicepunt. Dit geldt met name voor diensten van de aangesloten organisaties De Baat, Westhoek Wonen, de Gemeente en de Rabobank. Daarnaast hebben de medewerkers goede contacten met de organisaties die actief zijn in onze gemeente op het gebied van wonen, welzijn en zorg. U wordt niet meer van het kastje naar de muur gestuurd.
De servicepunten zijn makkelijk bereikbaar en staan nu in elke dorpskern. Graag zien we u maandag 21 januari om 14.00 uur op onze opening in Vinkeveen, Futenlaan 52.
In Mijdrecht en Wilnis bestaan de servicepunten nu al bijna drie jaar, met groot succes. Ook de Vinkeveners hebben zich er al vaak laten zien. Vanaf 21 januari hebben de inwoners van Vinkeveen nu ook in hun eigen dorp een vestiging waar ze terecht kunnen met allerlei vragen over wonen, welzijn, zorg en financiële diensten.
Begin 2007 is de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) in werking getreden. Hierin is onder andere beschreven dat de gemeente een actieve en betrokken rol heeft op het gebied van wonen, welzijn en zorg. Om hier invulling aan te geven zijn in 2005 de servicepunten al opgericht door verschillende partijen in De Ronde Venen.
Een actieve rol komt bijvoorbeeld tot uiting in het geven van informatie en advies over minimabeleid. Wat kunt u doen als u geen middelen hebt om uw kinderen te laten sporten of als u een uitkering aan moet vragen. De medewerkers zullen u, naast de gangbare zaken waar u recht op hebt, ook informeren over een organisatie als de stichting Jongeren Aktief.
Of wegwijs maken in de regelgeving rond zorg en wonen, informatie over uw leefomgeving. Wanneer komt u in aanmerking voor een huurwoning, wie kan u helpen bij een burenruzie, wat is een persoonsgebonden budget. Maar ook: kunt u me helpen met het invullen van de aanvraag huurtoeslag.
Inmiddels kunnen ook veel zaken al direct afgehandeld worden op het Servicepunt. Dit geldt met name voor diensten van de aangesloten organisaties De Baat, Westhoek Wonen, de Gemeente en de Rabobank. Daarnaast hebben de medewerkers goede contacten met de organisaties die actief zijn in onze gemeente op het gebied van wonen, welzijn en zorg. U wordt niet meer van het kastje naar de muur gestuurd.
De servicepunten zijn makkelijk bereikbaar en staan nu in elke dorpskern. Graag zien we u maandag 21 januari om 14.00 uur op onze opening in Vinkeveen, Futenlaan 52.