Drukke open dag sluit Week van de Dienstverlening af
Geplaatst op: 4 december 2007
De Week van de Dienstverlening is vrijdag 30 november afgesloten met een druk bezochte open dag van het gemeentehuis. Honderden inwoners kwamen tussen 13 en 21 uur langs om een blik achter de schermen te werpen en/of deel te nemen aan de uitgezette speurtocht langs verschillende afdelingen.
Op het Raadhuisplein werden door medewerkers van de afdeling Groen tijdens de open dag gratis tips en adviezen gegeven over hoe het best kan worden gesnoeid. Ook kon met behulp van bladbla-zers voetbal worden gespeeld en stond de nieuwe hoogwerker van de brandweer opgesteld om inwoners op enige tientallen meters hoogte een blik op de omgeving te bieden.
Tijdens de Week van de Dienstverlening, die van 26 tot en met 30 november plaatsvond, organiseerde de gemeente De Ronde Venen elke dag activiteiten waarbij dienstverlening centraal stond. Zo konden inwoners bijvoorbeeld met het college van B en W lunchen om specifieke onderwerpen te bespreken of om gewoon eens kennis te maken. Ook was er dinsdag een bijeenkomst voor alle gemeentelijke adviesorganen om hen te bedanken voor hun inzet en donderdag een mini-symposium voor collega-gemeenten over gemeentelijke dienstverlening.
Wethouder Ingrid Lambregts (onder andere verantwoordelijk voor dienstverlening) blikt terug op een geslaagde week. ,,Ik heb veel enthousiasme gezien, zowel bij medewerkers als inwoners. Het is voor medewerkers motiverend om te horen dat de werkzaamheden die je uitvoert worden gewaardeerd. Van inwoners kregen we te horen dat deze week op een laagdrempelige manier duidelijk maakt dat goede dienstverlening aan de inwoners topprioriteit is binnen onze gemeente. Daarbij is mij ook duidelijk geworden dat onze servicelijn een paradepaardje is waar we trots op mogen zijn.’’
Speciale aandacht was er tijdens de week voor de invoering van het burgerservicenummer (BSN), een persoonsgebonden nummer dat het sofi-nummer vervangt. Het BSN wordt sinds vorige week door de gemeente toegekend. De eerste inwoner die het nummer kreeg was de een paar dagen oude Nathan Verburg. Zijn vader kreeg dinsdag een taart overhandigd van burgemeester Burgman toen hij aangifte kwam doen van de geboorte.
Woensdag bezochten ruim 400 leerlingen van de groepen 7 en 8 van Rondeveense basisscholen het gemeentehuis. Voor hen was een speurtocht uitgezet waarbij ze langs verschillende afdelingen werden gevoerd en werden geïnformeerd wat de gemeente allemaal doet. De klas die het beste de vragen uit de speurtocht wist te beantwoorden wint een avond discozwemmen. Welke klas heeft gewonnen wordt deze week bekend gemaakt.
De week werd vrijdag afgesloten met de open dag die door honderden mensen werd bezocht en waarbij inwoners ideeën konden indienen om de gemeentelijke dienstverlening te verbeteren. Het beste idee wordt beloond met een weekendje weg. De winnaar daarvan wordt ook deze week be-kendgemaakt.
Op de website www.derondevenen.nl van de gemeente is een foto-impressie te vinden van de gehele week onder de rode banner “week van de dienstverlening”.
Op het Raadhuisplein werden door medewerkers van de afdeling Groen tijdens de open dag gratis tips en adviezen gegeven over hoe het best kan worden gesnoeid. Ook kon met behulp van bladbla-zers voetbal worden gespeeld en stond de nieuwe hoogwerker van de brandweer opgesteld om inwoners op enige tientallen meters hoogte een blik op de omgeving te bieden.
Tijdens de Week van de Dienstverlening, die van 26 tot en met 30 november plaatsvond, organiseerde de gemeente De Ronde Venen elke dag activiteiten waarbij dienstverlening centraal stond. Zo konden inwoners bijvoorbeeld met het college van B en W lunchen om specifieke onderwerpen te bespreken of om gewoon eens kennis te maken. Ook was er dinsdag een bijeenkomst voor alle gemeentelijke adviesorganen om hen te bedanken voor hun inzet en donderdag een mini-symposium voor collega-gemeenten over gemeentelijke dienstverlening.
Wethouder Ingrid Lambregts (onder andere verantwoordelijk voor dienstverlening) blikt terug op een geslaagde week. ,,Ik heb veel enthousiasme gezien, zowel bij medewerkers als inwoners. Het is voor medewerkers motiverend om te horen dat de werkzaamheden die je uitvoert worden gewaardeerd. Van inwoners kregen we te horen dat deze week op een laagdrempelige manier duidelijk maakt dat goede dienstverlening aan de inwoners topprioriteit is binnen onze gemeente. Daarbij is mij ook duidelijk geworden dat onze servicelijn een paradepaardje is waar we trots op mogen zijn.’’
Speciale aandacht was er tijdens de week voor de invoering van het burgerservicenummer (BSN), een persoonsgebonden nummer dat het sofi-nummer vervangt. Het BSN wordt sinds vorige week door de gemeente toegekend. De eerste inwoner die het nummer kreeg was de een paar dagen oude Nathan Verburg. Zijn vader kreeg dinsdag een taart overhandigd van burgemeester Burgman toen hij aangifte kwam doen van de geboorte.
Woensdag bezochten ruim 400 leerlingen van de groepen 7 en 8 van Rondeveense basisscholen het gemeentehuis. Voor hen was een speurtocht uitgezet waarbij ze langs verschillende afdelingen werden gevoerd en werden geïnformeerd wat de gemeente allemaal doet. De klas die het beste de vragen uit de speurtocht wist te beantwoorden wint een avond discozwemmen. Welke klas heeft gewonnen wordt deze week bekend gemaakt.
De week werd vrijdag afgesloten met de open dag die door honderden mensen werd bezocht en waarbij inwoners ideeën konden indienen om de gemeentelijke dienstverlening te verbeteren. Het beste idee wordt beloond met een weekendje weg. De winnaar daarvan wordt ook deze week be-kendgemaakt.
Op de website www.derondevenen.nl van de gemeente is een foto-impressie te vinden van de gehele week onder de rode banner “week van de dienstverlening”.