Multifill

Week van de Dienstverlening begonnen


Geplaatst op: 29 november 2007
Met het uitrollen van de rode loper bij de hoofdingang van het gemeentehuis aan de Croonstadtlaan is maandagmorgen de Week van de Dienstverlening van start gegaan. De rode loper werd om 8.30 uur uitgerold door wethouder Ingrid Lambregts.

Tijdens de week worden elke dag activiteiten georganiseerd waarbij de dienstverlening van de gemeente aan inwoners centraal staat. De hele week worden bezoekers van het gemeentehuis en het afvalbrengstation op koffie en speculaas getrakteerd. Ook ontvangt men bij aanvraag van een paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of volledig ingediende aanvraag voor een lichte bouwvergunning een cadeaucheque van vijf euro en kunnen inwoners gratis recreatiewemmen in Blijdrecht en het Veenbad.

Tijdens de Week van de Dienstverlening kunnen inwoners lunchen met het college van Burgemeester en Wethouders om van gedachten te wisselen over gemeentelijk beleid en handelen. Maandag maakten verschillende inwoners van die mogelijkheid gebruik. Ook voor woensdag en donderdag staan deze lunchontmoetingen op het programma.

Vanaf maandag kent de gemeente ook een Burgerservicenummer (BSN) toe aan nieuwe inwoners. Het BSN, een uniek persoonsnummer, vervangt het sofinummer dat door de Belastingdienst werd toegekend. Om een BSN te krijgen hoeft men niets te doen, het sofinummer wordt automatisch omgezet in een BSN. Mensen die zich laten inschrijven bij de gemeente, bijvoorbeeld bij aangifte van een pasgeboren kind, krijgen een BSN toegekend door de gemeente. Het BSN komt in de toekomst op paspoort en rijbewijs te staan en zal door steeds meer instanties gebruikt gaan worden. Wel zal het even duren voordat alle documenten zijn aangepast. Wellicht komt u de term sofinummer nog ergens tegen of wordt er nog naar het sofinummer gevraagd. U kunt dan gewoon uw BSN opgeven.

Op de gemeentelijke website worden dagelijks nieuwe foto’s geplaatst die zijn gemaakt tijdens de week. Zo kunt u onder andere de openingshandeling zien, de inwoners die met het college lunchen maar ook de burgemeester die door radio M wordt geïnterviewd over de invoering van het BSN en bezoekers die koffie ontvangen op het afvalbrengstation.

De gemeente De Ronde Venen vindt een goede dienstverlening aan haar inwoners belangrijk. De afgelopen jaren heeft De Ronde Venen veel gedaan om haar dienstverlening te verbeteren. Zo zijn er harde afspraken gemaakt om brieven op tijd te beantwoorden, is het aantal zaken waarvoor u een vergunning moet aanvragen verminderd of vereenvoudigd en is de telefonische bereikbaarheid verbeterd. Ook op het gebied van de digitale dienstverlening zit de gemeente in de voorhoede door steeds meer producten ook digitaal aan te bieden.

Laatst bewerkt op: 16 november 2016 13:34

Bron: Gemeente De Ronde Venen

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Week van de Dienstverlening begonnen

Met het uitrollen van de rode loper bij de hoofdingang van het gemeentehuis aan de Croonstadtlaan is maandagmorgen de Week van de Dienstverlening van start gegaan. De rode loper werd om 8.30 uur uitgerold door wethouder Ingrid Lambregts. Tijdens de week worden elke dag activiteiten georganiseerd waarbij de dienstverlening van … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: