De Ronde Venen beweegt
Geplaatst op: 28 juni 2007
Met de overhandiging van een oranje plaatsnaambord met daarop de tekst ‘De Ronde Venen beweegt’ is de landelijke campagne 30 minuten bewegen ook in De Ronde Ve-nen van start gegaan. Wethouder Ingrid Lambregts kreeg het bord dinsdagavond 26 juni overhandigd uit handen van Simon Ott van Sportservice Midden Nederland. Zij beloofde dat het bord een mooie plek krijgt in de gemeente.
Doel van de campagne 30 minuten bewegen is om mensen aan te moedigen in beweging te komen, voor een gezonder en actiever bestaan. Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de Nederlanders onvoldoende beweegt. Voor elke Nederlandse gemeente is een 30 minuten bewegen-plaatsnaambord gemaakt. De borden zijn gebruikt in een tv-commercial die de af-gelopen tijd is uitgezonden (zie www.30minutenbewegen.nl). Door het bord bij een invalsweg op te hangen wil de gemeente laten zien achter de doelstellingen van de campagne te staan en haar bewoners stimuleren (meer) te bewegen.
De Ronde Venen wil in samenwerking met Sportservice Midden Nederland ervoor zorgen dat met name meer 50-plussers in de gemeente gaan bewegen. Doelstelling in 2010 is dat ten minste 65% van de inwoners de Nederlandse Norm Gezond Bewegen haalt. Dit betekent 5 dagen per week minimaal 30 minuten bewegen. Dit kunnen huishoudelijke klusjes zijn zoals boodschappen doen, maar ook een sportieve activiteit.
De overhandiging van het oranje plaatsnaambord vond plaats tijdens de afsluiting van het project Juni Beweegt, dat begin deze maand van start ging. In totaal zijn honderd inschrij-vingen binnengekomen voor de twaalf instuiven en vier cursussen gericht op 50-plussers. Doel van het project was om deze doelgroep op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met verschillende sporten én om de gezondheid en conditie te bevorderen. Het grootste succes is behaald bij de Tennisvereniging Mijdrecht waar liefst 9 deelnemers door willen gaan met tennissen.
Doel van de campagne 30 minuten bewegen is om mensen aan te moedigen in beweging te komen, voor een gezonder en actiever bestaan. Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de Nederlanders onvoldoende beweegt. Voor elke Nederlandse gemeente is een 30 minuten bewegen-plaatsnaambord gemaakt. De borden zijn gebruikt in een tv-commercial die de af-gelopen tijd is uitgezonden (zie www.30minutenbewegen.nl). Door het bord bij een invalsweg op te hangen wil de gemeente laten zien achter de doelstellingen van de campagne te staan en haar bewoners stimuleren (meer) te bewegen.
De Ronde Venen wil in samenwerking met Sportservice Midden Nederland ervoor zorgen dat met name meer 50-plussers in de gemeente gaan bewegen. Doelstelling in 2010 is dat ten minste 65% van de inwoners de Nederlandse Norm Gezond Bewegen haalt. Dit betekent 5 dagen per week minimaal 30 minuten bewegen. Dit kunnen huishoudelijke klusjes zijn zoals boodschappen doen, maar ook een sportieve activiteit.
De overhandiging van het oranje plaatsnaambord vond plaats tijdens de afsluiting van het project Juni Beweegt, dat begin deze maand van start ging. In totaal zijn honderd inschrij-vingen binnengekomen voor de twaalf instuiven en vier cursussen gericht op 50-plussers. Doel van het project was om deze doelgroep op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met verschillende sporten én om de gezondheid en conditie te bevorderen. Het grootste succes is behaald bij de Tennisvereniging Mijdrecht waar liefst 9 deelnemers door willen gaan met tennissen.