Veilig en zeker wonen met personenalarmering
Geplaatst op: 15 juni 2007
Wie schiet mijn vader en moeder te hulp, als ze plotseling iets overkomt tijdens mijn vakantie? Ik woon niet in de buurt van mijn ouders, maar wil toch zeker weten dat ze hulp krijgen als er iets gebeurt. Hoe regel ik dat? Dit zijn vragen waar sommige kinderen van (oudere) ouders vroeg of laat tegenaan lopen. De personenalarmering van Zuwe en de Stichtingen Welzijn in de regio West-Utrecht is dé oplossing in deze gevallen. Personenalarmering maakt het mogelijk om ouderen met een veilig en zeker gevoel zelfstandig te laten wonen. Zónder dat de kinderen daarvoor per direct beschikbaar moeten zijn. Deze dienstverlening is ook zeer geschikt voor bijvoorbeeld chronisch zieken en mensen met een handicap.
Wie zich aanmeldt voor personenalarmering, krijgt in huis een alarmeringsapparaat geplaatst met ingebouwde microfoon en luidspreker. Dit apparaat wordt aangesloten op de telefoonlijn. Daarnaast krijgen mensen een halshanger of polsband met een alarmknopje. Wordt er in noodsituaties op dit knopje gedrukt, dan stuurt het alarmapparaat een signaal naar een meldcentrale die 24 uur per dag bereikbaar is.
Twee abonnementen
Wat er daarna gebeurt, is afhankelijk van de situatie, maar ook van het abonnement dat de gebruiker heeft. Blijkt er echt iets aan de hand te zijn en mensen hebben gekozen voor abonnement A, dan zoekt de meldcentrale direct contact met één van de contactpersonen (mantelzorgers) die zijn doorgegeven. Aan hen wordt gevraagd om te hulp te schieten. Bij abonnement B volgt professionele alarmopvolging. De meldcentrale schakelt dan een verpleegkundige of ziekenverzorgende van Zuwe in. Het voordeel hiervan is dat deskundige hulp beschikbaar is op elk gewenst moment. Van de personenalarmering abonnement A kan iedereen in Nederland gebruik maken. Abonnement B geldt alleen in het werkgebied van Zuwe (regio West-Utrecht).
A tot Z-pas Extra
Mensen met een A tot Z-pas Extra van Zuwe in de regio West-Utrecht (regio Woerden, Maarssen en De Ronde Venen) ontvangen korting op zowel de plaatsingskosten, als de huur en servicekosten van de apparatuur en de abonnementskosten. Geïnteresseerden kunnen een informatiefolder aanvragen via www.zuwe.nl of via de Zuwe Informatielijn: tel: 0900-235 98 93 (lokaal tarief).
Wie zich aanmeldt voor personenalarmering, krijgt in huis een alarmeringsapparaat geplaatst met ingebouwde microfoon en luidspreker. Dit apparaat wordt aangesloten op de telefoonlijn. Daarnaast krijgen mensen een halshanger of polsband met een alarmknopje. Wordt er in noodsituaties op dit knopje gedrukt, dan stuurt het alarmapparaat een signaal naar een meldcentrale die 24 uur per dag bereikbaar is.
Twee abonnementen
Wat er daarna gebeurt, is afhankelijk van de situatie, maar ook van het abonnement dat de gebruiker heeft. Blijkt er echt iets aan de hand te zijn en mensen hebben gekozen voor abonnement A, dan zoekt de meldcentrale direct contact met één van de contactpersonen (mantelzorgers) die zijn doorgegeven. Aan hen wordt gevraagd om te hulp te schieten. Bij abonnement B volgt professionele alarmopvolging. De meldcentrale schakelt dan een verpleegkundige of ziekenverzorgende van Zuwe in. Het voordeel hiervan is dat deskundige hulp beschikbaar is op elk gewenst moment. Van de personenalarmering abonnement A kan iedereen in Nederland gebruik maken. Abonnement B geldt alleen in het werkgebied van Zuwe (regio West-Utrecht).
A tot Z-pas Extra
Mensen met een A tot Z-pas Extra van Zuwe in de regio West-Utrecht (regio Woerden, Maarssen en De Ronde Venen) ontvangen korting op zowel de plaatsingskosten, als de huur en servicekosten van de apparatuur en de abonnementskosten. Geïnteresseerden kunnen een informatiefolder aanvragen via www.zuwe.nl of via de Zuwe Informatielijn: tel: 0900-235 98 93 (lokaal tarief).