Verdere verbetering van service aan inwoners
Geplaatst op: 12 december 2006
De gemeente De Ronde Venen houdt de zin en onzin van regels en procedures tegen het licht en kijkt waar zij de service aan inwoners kan verbeteren. In oktober introduceerde wethouder Ingrid Lam-bregts de eerste vijf servicenormen. Ruim een maand verder zijn de eerste resultaten zichtbaar. Zo hebben alle acht aanvragers van een lichte bouwvergunning binnen de nieuwe termijn van twee we-ken een vergunning gekregen.
Per januari 2007 zijn de volgende vijf nieuwe servicenormen van kracht.
Zo belooft de gemeente dat de telefoon binnen 25 seconden wordt opgenomen en dat u hooguit twee keer wordt doorverbonden. Ook wordt uw e-mail binnen twee werkdagen beantwoord en over werkzaamheden aan de gemeentelijke wegen krijgen direct omwonenden 1 week van tevoren schriftelijk bericht. Verslagen van informatieavonden van de gemeente ontvangt u binnen 3 weken. Indien u een aanvraag heeft ingediend voor een taxatierapport van uw woning naar aanleiding van een herwaardering, ontvangt u het verslag bin-nen een week.
Voor de tien complete servicenormen kunt u terecht op www.derondevenen.nl, onder ‘dienstverlening’. De gemeente heeft ook een servicelijn die 24 uur per dag bereikbaar is. "We horen graag wanneer we ons niet aan de nieuwe servicenormen houden, met de feedback van de inwoners kunnen we onze service verbeteren." Aldus wethouder Lambregts.
Hebt u vragen, suggesties, klachten of andere opmerkingen?
Belt u dan met: (0297) 29 16 16, of stuur een e-mail naar: info@derondevenen.nl.
Per januari 2007 zijn de volgende vijf nieuwe servicenormen van kracht.
Zo belooft de gemeente dat de telefoon binnen 25 seconden wordt opgenomen en dat u hooguit twee keer wordt doorverbonden. Ook wordt uw e-mail binnen twee werkdagen beantwoord en over werkzaamheden aan de gemeentelijke wegen krijgen direct omwonenden 1 week van tevoren schriftelijk bericht. Verslagen van informatieavonden van de gemeente ontvangt u binnen 3 weken. Indien u een aanvraag heeft ingediend voor een taxatierapport van uw woning naar aanleiding van een herwaardering, ontvangt u het verslag bin-nen een week.
Voor de tien complete servicenormen kunt u terecht op www.derondevenen.nl, onder ‘dienstverlening’. De gemeente heeft ook een servicelijn die 24 uur per dag bereikbaar is. "We horen graag wanneer we ons niet aan de nieuwe servicenormen houden, met de feedback van de inwoners kunnen we onze service verbeteren." Aldus wethouder Lambregts.
Hebt u vragen, suggesties, klachten of andere opmerkingen?
Belt u dan met: (0297) 29 16 16, of stuur een e-mail naar: info@derondevenen.nl.