Meer Wooncomfort en minder kosten
Geplaatst op: 31 oktober 2006
Een comfortabeler huis, een lagere energierekening en een bijdrage leveren aan het milieu? Servicepunt Wooncomfort helpt huiseigenaren dat te realiseren. Het mes kan dus aan drie kan-ten snijden. De gemeente De Ronde Venen vindt het belangrijk deze groep inwoners de hel-pende hand te reiken. Energiebesparing levert immers een bijdrage aan een beter milieu.
Campagne
In het najaar van 2006 en het voorjaar 2007 zullen een aantal Utrechtse gemeenten aandacht vragen voor het Servicepunt Wooncomfort. Ruim 45.000 huiseigenaren worden rechtstreeks geïnformeerd over energiebesparing en gestimuleerd tot het treffen van energiebesparende maatregelen op of aan de woning. Ook informeren de gemeentebesturen hun inwoners over de toekomstige verplichting bij verkoop een energiecertificaat voor woningen te hebben.
Deze week ontvangen alle Rondeveense huiseigenaren van een huis dat vóór 1997 is gebouwd, een brief van de gemeente, waarin het Servicepunt Wooncomfort wordt geïntroduceerd. (Er is gekozen voor woningen van vóór 1997, omdat er voor dat jaar veel minder aandacht was voor het nemen van energiebesparende maatregelen tijdens de bouw van koopwoningen.) Huiseigenaren die meer infor-matie willen over energiebesparende maatregelen kunnen de folder lezen die zij bij de brief ontvangen of ze kunnen naar de informatiemarkt komen die op 11 november 2006 van 11.00 tot 14.00 uur in het gemeentehuis wordt georganiseerd.
Alles wordt geregeld
Het continue stijgen van de energierekening maakt het steeds interessanter om energie te besparen. Met het Servicepunt Wooncomfort wordt dit voor de huiseigenaren in de provincie Utrecht makkelijker gemaakt. Via het Servicepunt kunnen huiseigenaren isolatie- en installatiemaatregelen uit laten voe-ren in hun woning. Alles wordt voor hen geregeld: de selectie van betrouwbare installateurs en isola-tiebedrijven, het verkrijgen van offertes, de aankoop van materialen en desgewenst ook de montage. Alleen het betalen blijft natuurlijk bij de huiseigenaren, maar het Servicepunt Wooncomfort bedingt scherpe prijzen bij de deelnemende firma’s.
Gratis Energiethuiswijzer
Ook kunnen bewoners via de Energiethuiswijzer op www.servicepuntwooncomfort.nl via de computer gratis een advies krijgen dat op hun persoonlijke woonsituatie van toepassing is. Door een aantal ge-gevens van het huis in te vullen kan de huiseigenaren een indicatie krijgen voor energieverbeteringen aan het huis.
Meten = Weten Estafette
Daarnaast wordt gratis de “Meten = Weten Estafette” aangeboden om meer inzicht te krijgen in het energieverbruik van huishoudelijke apparatuur. Door deelname kunnen bewoners de grootste ener-gieverbruikers opsporen en vervangen zodat tientallen euro’s op de energierekening bespaard wor-den.
Campagne
In het najaar van 2006 en het voorjaar 2007 zullen een aantal Utrechtse gemeenten aandacht vragen voor het Servicepunt Wooncomfort. Ruim 45.000 huiseigenaren worden rechtstreeks geïnformeerd over energiebesparing en gestimuleerd tot het treffen van energiebesparende maatregelen op of aan de woning. Ook informeren de gemeentebesturen hun inwoners over de toekomstige verplichting bij verkoop een energiecertificaat voor woningen te hebben.
Deze week ontvangen alle Rondeveense huiseigenaren van een huis dat vóór 1997 is gebouwd, een brief van de gemeente, waarin het Servicepunt Wooncomfort wordt geïntroduceerd. (Er is gekozen voor woningen van vóór 1997, omdat er voor dat jaar veel minder aandacht was voor het nemen van energiebesparende maatregelen tijdens de bouw van koopwoningen.) Huiseigenaren die meer infor-matie willen over energiebesparende maatregelen kunnen de folder lezen die zij bij de brief ontvangen of ze kunnen naar de informatiemarkt komen die op 11 november 2006 van 11.00 tot 14.00 uur in het gemeentehuis wordt georganiseerd.
Alles wordt geregeld
Het continue stijgen van de energierekening maakt het steeds interessanter om energie te besparen. Met het Servicepunt Wooncomfort wordt dit voor de huiseigenaren in de provincie Utrecht makkelijker gemaakt. Via het Servicepunt kunnen huiseigenaren isolatie- en installatiemaatregelen uit laten voe-ren in hun woning. Alles wordt voor hen geregeld: de selectie van betrouwbare installateurs en isola-tiebedrijven, het verkrijgen van offertes, de aankoop van materialen en desgewenst ook de montage. Alleen het betalen blijft natuurlijk bij de huiseigenaren, maar het Servicepunt Wooncomfort bedingt scherpe prijzen bij de deelnemende firma’s.
Gratis Energiethuiswijzer
Ook kunnen bewoners via de Energiethuiswijzer op www.servicepuntwooncomfort.nl via de computer gratis een advies krijgen dat op hun persoonlijke woonsituatie van toepassing is. Door een aantal ge-gevens van het huis in te vullen kan de huiseigenaren een indicatie krijgen voor energieverbeteringen aan het huis.
Meten = Weten Estafette
Daarnaast wordt gratis de “Meten = Weten Estafette” aangeboden om meer inzicht te krijgen in het energieverbruik van huishoudelijke apparatuur. Door deelname kunnen bewoners de grootste ener-gieverbruikers opsporen en vervangen zodat tientallen euro’s op de energierekening bespaard wor-den.