Culinaire Venen bracht € 7.200 op voor Kika
Geplaatst op: 21 oktober 2006
Mijdrecht/Wilnis – De eerste editie van de Culinaire Venen blijkt niet alleen een gastronomisch succes te zijn geweest, er is de avond van 9 september jl. ook een recordbedrag opgehaald voor het goede doel. Het duurde even om alle agenda’s van de deelnemende horecagelegenheden, sponsors en organisatoren afgestemd te krijgen, maar vrijdagmiddag kon de totale opbrengst van 7.200 euro worden overhandigd aan de dolgelukkige Rien Schimmel van Kika (Kinderen Kankervrij).
Namens de initiatiefnemende Lionsclub Mijdrecht-Wilnis en de sponsors werd een cheque van 4.000 euro overhandigd. De deelnemende horecabedrijven waren zó enthousiast over het initiatief, dat zij besloten hebben gezamenlijk 1.600 euro van hun opbrengst van die avond te doneren. Tot slot verkocht Kika zelf op de avond 238 beren: een opbrengst van nog eens 1.600 euro. “Die beren hadden we nooit verkocht als jullie ons niet hadden uitgenodigd”, aldus Rien Schimmel, die dus in totaal 7.200 euro kreeg voor ‘zijn’ Stichting Kika.
Dat geld is hard nodig voor verder onderzoek naar kanker bij kinderen, zo benadrukte de heer Schimmel na afloop van de overhandiging. Anders dan bij volwassenen, is de groep kinderen die met kanker wordt geconfronteerd relatief te klein voor veel farmaceutische bedrijven om medicijnen voor te ontwikkelen. Bovendien werken therapieën en medicijnen bij kinderen vaak niet, anders of averechts. KiKa (Kinderen Kankervrij) werft fondsen, die ten goede komen aan de zeven kinderkankercentra in Nederland: Sophia in Rotterdam, Willem-Alexander in Leiden, VU medisch centrum en Emma in Amsterdam, Wilhelmina in Utrecht, Beatrix in Groningen en UMC St. Radboud in Nijmegen. Om precies te zijn: aan onderzoek waarmee deze centra versneld therapieën beschikbaar willen maken voor een betere behandeling en genezing van kinderkanker.
Lionspresident Huub Kluijtmans bedankte alle deelnemers aan het evenement, in het bijzonder de organisatoren Invisible Organizing en Homan Verlichting, alsmede alle sponsors en deelnemende horecabedrijven Brasserie De Waard uit Wilnis, Plashoeve en Boven Water uit Vinkeveen en Le Virage, Lust!, Rendez-Vous en tapasbar La Farola. Maison Vinocerf. Inmiddels is besloten dat het succes van dit jaar een vervolg krijgt in 2007. De datum wordt nog nader bekendgemaakt.
Namens de initiatiefnemende Lionsclub Mijdrecht-Wilnis en de sponsors werd een cheque van 4.000 euro overhandigd. De deelnemende horecabedrijven waren zó enthousiast over het initiatief, dat zij besloten hebben gezamenlijk 1.600 euro van hun opbrengst van die avond te doneren. Tot slot verkocht Kika zelf op de avond 238 beren: een opbrengst van nog eens 1.600 euro. “Die beren hadden we nooit verkocht als jullie ons niet hadden uitgenodigd”, aldus Rien Schimmel, die dus in totaal 7.200 euro kreeg voor ‘zijn’ Stichting Kika.
Dat geld is hard nodig voor verder onderzoek naar kanker bij kinderen, zo benadrukte de heer Schimmel na afloop van de overhandiging. Anders dan bij volwassenen, is de groep kinderen die met kanker wordt geconfronteerd relatief te klein voor veel farmaceutische bedrijven om medicijnen voor te ontwikkelen. Bovendien werken therapieën en medicijnen bij kinderen vaak niet, anders of averechts. KiKa (Kinderen Kankervrij) werft fondsen, die ten goede komen aan de zeven kinderkankercentra in Nederland: Sophia in Rotterdam, Willem-Alexander in Leiden, VU medisch centrum en Emma in Amsterdam, Wilhelmina in Utrecht, Beatrix in Groningen en UMC St. Radboud in Nijmegen. Om precies te zijn: aan onderzoek waarmee deze centra versneld therapieën beschikbaar willen maken voor een betere behandeling en genezing van kinderkanker.
Lionspresident Huub Kluijtmans bedankte alle deelnemers aan het evenement, in het bijzonder de organisatoren Invisible Organizing en Homan Verlichting, alsmede alle sponsors en deelnemende horecabedrijven Brasserie De Waard uit Wilnis, Plashoeve en Boven Water uit Vinkeveen en Le Virage, Lust!, Rendez-Vous en tapasbar La Farola. Maison Vinocerf. Inmiddels is besloten dat het succes van dit jaar een vervolg krijgt in 2007. De datum wordt nog nader bekendgemaakt.