001 - Tuimarkt

De gemeente De Ronde Venen start met servicenormen


Geplaatst op: 17 oktober 2006
Het verbeteren van onze dienstverlening aan inwoners, bedrijven en instellingen is een belangrijk onderwerp voor het bestuur en de organisatie van gemeente De Ronde Venen. Dit komt onder andere tot uiting in het coalitieakkoord ‘Samen sterk met onze inwoners’. In onze gemeente werken we met de gedachte dat de inwoner, u, bij al onze werkzaamheden centraal staat. Dienstverlening is een begrip dat hier onlosmakelijk mee is verbonden.

Servicenormen
Een onderdeel van het verbeteren van de dienstverlening bij gemeente De Ronde Venen is het werken met servicenormen. Servicenormen zijn onze beloften aan om u beter van dienst te kunnen zijn, een soort garantiebewijs. U weet dan waar u aan toe bent wanneer u gebruik wilt maken van gemeentelijke diensten. Een paar voorbeelden: ‘Uw bouwvergunning wordt binnen 2 weken verleend’. Dit geldt voor de lichte bouwvergunningen bij kleinere verbouwingen of bouwwerken. En, ‘bij de balie van burgerzaken wordt u binnen 15 minuten geholpen’.

Start met 5 servicenormen
Op dit moment zijn er 5 servicenormen ontwikkeld. We hebben kritisch gekeken naar onderliggende werkprocessen. Met als gevolg dat de levertermijnen van bepaalde producten en diensten kunnen worden verkort.

Inbreng inwoners
In een panelbijeenkomst zijn inwoners van gemeente De Ronde Venen bevraagd over het gebruik van servicenormen door de gemeenten en de servicenormen zelf. De panelleden stonden positief tegenover het werken met servicenormen. De opmerkingen over de servicenormen zelf zijn voor zover mogelijk verwerkt in deze 1e serie normen.

Wat kunt u verwachten? De onderstaande servicenormen zijn vanaf 16 oktober van kracht:

1. Uw brief wordt beantwoord binnen 2 weken.
(Of u krijgt bericht dat in uw specifieke situatie een andere termijn geldt.)
2. Uw bouwvergunning wordt binnen 2 weken verleend.
(Het gaat hierbij om een ‘lichte’ bouwvergunning voor kleinere verbouwingen of bouwwerken.)
3. Op uw melding aan de servicelijn, tel. (0297) 29 18 00, wordt binnen 2 werkdagen actie ondernomen.
(de servicelijn behandelt alle meldingen voor bijvoorbeeld het herstellen van een straat, het herplaatsen van een verkeersbord. In uitzonderingsgevallen zal het herstel iets meer tijd kosten. Dit wordt u binnen 48 uur gemeld.)
4. Bij de balie van burgerzaken wordt u binnen 15 minuten geholpen.
(Hier kunt u terecht voor onder andere een uittreksel – direct mee - , paspoort/rijbewijs – 5 werkdagen - , etc.)
5. Op uw aanvraag voor bijzondere bijstand wordt binnen 2 weken beslist.
(Het gaat hier om de standaard aanvragen; bij de overige aanvragen wordt binnen 4 weken beslist.)

Het vervolg

De komende periode breiden we het aantal servicenormen uit en de bestaande servicenormen worden, waar mogelijk, aangescherpt. Daarnaast kijken wij of we de normen ook behalen.

Voor meer informatie over de servicenormen of andere producten en diensten van de gemeente, kunt u kijken op de website. Onder ‘Dienstverlening’ treft u de servicenormen en de producten aan. Hebt u hierover nog vragen, suggesties, of andere opmerkingen? Belt u dan met: (0297) 29 16 16. Of stuur een e-mail naar: info@derondevenen.nl. Wij informeren u graag!

Laatst bewerkt op: 16 november 2016 13:34

Bron: Gemeente De Ronde Venen

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

De gemeente De Ronde Venen start met servicenormen

Het verbeteren van onze dienstverlening aan inwoners, bedrijven en instellingen is een belangrijk onderwerp voor het bestuur en de organisatie van gemeente De Ronde Venen. Dit komt onder andere tot uiting in het coalitieakkoord ‘Samen sterk met onze inwoners’. In onze gemeente werken we met de gedachte dat de inwoner, … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: