De Baat (7e)

Concept beleidsplan Verkeer en Vervoer ligt ter inzage


Geplaatst op: 9 november 2005
Vanaf woensdag 9 november 2005 ligt de voorlopige tekst van het Beleidsplan Verkeer en Vervoer 6 weken ter inzage. In het concept Beleidsplan Verkeer en Vervoer geeft het college van B&W in grote lijnen aan wat voor de periode 2005 – 2015 de huidige en de nog verwachte verkeersknelpunten zijn én op welke manier die knelpunten opgelost kunnen worden.

Hoofddoel van het gemeentelijke verkeers- en vervoersbeleid is het garanderen van een betrouwbare bereikbaarheid voor het sociaal en economisch functioneren van de gemeente. Voorwaarde hierbij is dat de eisen die aan leefbaarheid, milieu en verkeersveiligheid worden gesteld, gerespecteerd worden. Als basis voor het beleidsplan zijn verkeers-tellingen gebruikt. Verder is het beleidsplan interactief tot stand gekomen. Diverse partijen zijn in de gelegenheid geweest om de door hen gesignaleerde en verwachte knelpunten aan te dragen; er zijn gesprekken geweest met deskundigen, er is een informatiebijeenkomst gehouden voor inwoners en ook kon men via de gemeentelijke website reacties geven.

Het college van B&W betrekt de reacties op het concept Beleidsplan Verkeer en Vervoer bij het opstellen van de definitieve versie van dat beleidsplan die in het eerste kwartaal van 2006 ter vaststelling aan de gemeenteraad wordt aangeboden.

In het beleidsplan worden geen concrete besluiten genomen. Voordat tot uitvoering van één of meer oplossingen wordt overgegaan, zullen per geval de concrete maatregelen worden uitgewerkt en met belanghebbenden / betrokkenen worden besproken. Het college zal daarbij individuele belangen moeten afwegen tegen het algemeen belang.

Hoofdontsluiting
Het belangrijkste hoofdstuk in het beleidsplan gaat over de zogeheten hoofdontsluiting. Daarmee wordt bedoeld: de belangrijkste wegen waarover het autoverkeer van en naar de drie grote kernen Mijdrecht, Vinkeveen en Wilnis rijdt. Hierbij is niet alleen rekening gehouden de verwachte algemene toename van het autoverkeer in Nederland, maar ook met lokale ontwikkelingen, zoals het meerjaren woningbouwprogramma.

Andere verkeersaspecten
In het concept beleidsplan wordt aparte aandacht besteed aan verkeersveiligheid, parkeren, openbaar vervoer en fietsverkeer. Voor het fietsverkeer heeft de gemeente al in 2003 beleid vastgesteld, waarna begonnen is met gefaseerde uitvoering ervan.

Inzage en inspraak
Inwoners en ondernemers van De Ronde Venen kunnen het concept beleidsplan inzien bij de afdeling Publiekszaken in het gemeentehuis en bij de drie filialen van de Openbare Bibliotheek De Ronde Venen, of via de gemeentelijke website www.derondevenen.nl , onder andere in de rubriek Projecten: Ontwikkeling Verkeer en Vervoer. Reacties kunnen tot en met 20 december 2005 ingezonden worden naar: Gemeente De Ronde Venen, Beleidsplan V&V, Postbus 250, 3640 AG Mijdrecht. Het college van B&W heeft Rondeveense adviescommissies en verenigingen die de belangen van bepaalde groeperingen behartigen (Adviescommissies voor het Ouderenbeleid, Jongerenbeleid; Vrouwenadviescommissie, VIB, HVM, enzovoort) per brief uitgenodigd om op het concept beleidsplan te reageren.

Laatst bewerkt op: 16 november 2016 13:34

Bron: Midpoint FM & TV

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Concept beleidsplan Verkeer en Vervoer ligt ter inzage

Vanaf woensdag 9 november 2005 ligt de voorlopige tekst van het Beleidsplan Verkeer en Vervoer 6 weken ter inzage. In het concept Beleidsplan Verkeer en Vervoer geeft het college van B&W in grote lijnen aan wat voor de periode 2005 – 2015 de huidige en de nog verwachte verkeersknelpunten zijn … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: