Burgemeesters Aalsmeer en Amstelveen openen callcenter voor inwoners Aalsmeer
Met het aannemen van het eerste Aalsmeerse telefoontje stelden de burgemeesters van Aalsmeer (Van Eijk) en Amstelveen (Van Zanen) maandag 7 januari 2013 het Amstelveense callcenter open voor Aalsmeerse burgers. Een zoveelste concrete stap in de ambtelijke samenwerking waarbij de medewerkers van Amstelveen ook inzetbaar zijn voor de gemeente Aalsmeer.
Professionele medewerkers
Eén van de te bereiken doelen van de gemeentelijke samenwerking tussen Amstelveen en Aalsmeer was een verbeterde dienstverlening voor Aalsmeerse burgers. Burgemeester Jan van Zanen van Amstelveen:’ Met een sterke groep van professionele medewerkers stond ons callcenter jaarlijks al 155.000 bellers te woord. Dat aantal gaat oplopen nu ook Aalsmeer is aangehaakt. Alle eerste klantcontacten worden hier afgehandeld.’
De Aalsmeerse burgervader Theo van Eijk is zeer te spreken over de nieuwste stap. ‘Zo bereiken we uniformiteit en goede bereikbaarheid. Dat is prettig voor de gemeente Aalsmeer, maar vooral prettig voor de burger die belt.’
Eerste afhandeling
Het callcenter handelt alle eerste telefonische contacten af, plant afspraken in en beantwoordt zo mogelijk de eerste vragen voor de vakafdelingen. Ook meldingen vanuit de wijken worden als eerste afgevangen door de medewerkers van het callcenter. Ook de afhandeling van aan de gemeente gerichte e-mail is een van de taken van het callcenter.