Succesvol Rabo-seminar Red je winkel
‘Winkeliers, grijp de kansen die internet jullie biedt en kom in actie om jullie winkel te redden’. Dat was de boodschap van het Rabobank-seminar ‘Red je winkel’ dat Rabobank Rijn en Veenstromen organiseerde op dinsdagavond 23 april bij Annex Cinema in Woerden. De bijna honderd deelnemers gingen naar huis met inspirerende praktijkvoorbeelden om hun eigen winkel én winkelgebied aantrekkelijker te maken voor het winkelende publiek.
Praktijkvoorbeelden
Tijdens het seminar stonden praktijkvoorbeelden en praktische toepasbaarheid centraal. Hoogleraar Cor Molenaar presenteert zijn visie op de detailhandel zoals beschreven in zijn boeken ‘Het einde van de winkels?’ en ‘Red de winkel!’. Hij wist de bijna honderd aanwezigen bijna een uur lang te boeien met tal van goede maar ook slechte voorbeelden. ‘Niet vissen maar jagen’ was zijn tip aan de aanwezige winkeliers.
Na een korte pauze gingen Han Landman, directeur van TopShoe.nl en Thomas Brinkman, founder en directeur van MyOrder, de dialoog aan met de aanwezigen over wat zij kunnen (of misschien zelfs moeten?) doen om het hoofd boven water te houden. Dagvoorzitter Jan-Jaap in der Maur leidde het geheel in goede banen en stimuleerde de interactie tussen deelnemers en sprekers en tussen de ondernemers onderling.
Rabobank: partner in business
Niemand kan eromheen: er verandert momenteel veel in de detailhandel. In positieve maar ook in negatieve zin. Enkele uitzonderingen daargelaten zien ‘fysieke’ retailers zich voor grote uitdagingen gesteld. En de vooruitzichten zijn niet al te best. De Rabobank geeft concrete invulling aan het begrip ‘partner in business’ met het organiseren van een seminar waarbij ondernemers informatie krijgen en concrete tips om hun eigen bedrijf tegen het licht te houden. Samen sterker. Dat is het idee van coöperatief bankieren.