De Ronde Venen scoort goed in onderzoek Kamer van Koophandel

De Ronde Venen scoort goed in onderzoek Kamer van Koophandel


Geplaatst op: 25 april 2013

De wijze waarop de gemeente De Ronde Venen antwoordt op telefonische vragen en e-mails van ondernemers is goed. De beantwoording van vragen van ondernemers die per e-mail worden gesteld wordt gemiddeld met een 8,2 gewaardeerd, de beantwoording van telefonische vragen krijgt een 6,4. De Ronde Venen scoort daarmee boven het gemiddelde van alle onderzochte 33 gemeenten, blijkt uit onderzoek van de Kamer van Koophandel Midden-Nederland.

In het onderzoeksrapport geeft de Kamer van Koophandel (KvK) aan dat ondernemers met telefonische verzoeken op een goede manier worden doorverbonden en bij de juiste medewerkers terecht komen. Ook geeft de KvK aan dat medewerkers goed op de hoogte zijn van wat wel en niet mogelijk is in de gemeente en dat de parate kennis vertrouwen geeft aan de beller.

Als sterk punt ten aanzien van e-mails wordt genoemd dat deze duidelijk zijn en dat daarin geen jargon wordt gebruikt. De KvK geeft daarnaast ook enkele verbeterpunten aan, zoals altijd binnen 24 uur reageren op een e-mail, goed doorvragen om een compleet antwoord te kunnen geven en de ondernemer begeleiden naar de juiste plek op de website waar hij informatie kan vinden in plaats van alleen naar de website verwijzen.

De uitkomsten van onderzoek bieden mogelijkheden aan de gemeente om de dienstverlening aan ondernemers te verbeteren. Binnenkort gaat de gemeente in gesprek over de mogelijke acties om de dienstverlening verder te verbeteren.

De Kamer van Koophandel heeft eind 2012 en begin 2013 een zogenaamd ‘mystery client-onderzoek’ verricht bij 33 gemeenten in het werkgebied. Dat gebeurde door een ‘ondernemer’ die goed voorbereid via de telefoon en via e-mail 20 vragen of verzoeken voorlegde aan alle gemeenten. Op die manier kon worden bepaald hoe de gemeenten met de afhandeling van vragen en verzoeken omgaat. Gemeenten zijn bij de beantwoording zowel beoordeeld op vorm als inhoud. Uit de resultaten blijkt dat de scores van De Ronde Venen boven het gemiddelde van de 33 gemeenten ligt en dat de beantwoording van e-mail ook ligt boven de score die de Kamer van Koophandel wenselijk acht.


Laatst bewerkt op: 16 november 2016 13:34

Bron: Gemeente De Ronde Venen

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

De Ronde Venen scoort goed in onderzoek Kamer van Koophandel

De wijze waarop de gemeente De Ronde Venen antwoordt op telefonische vragen en e-mails van ondernemers is goed. De beantwoording van vragen van ondernemers die per e-mail worden gesteld wordt gemiddeld met een 8,2 gewaardeerd, de beantwoording van telefonische vragen krijgt een 6,4. De Ronde Venen scoort daarmee boven het … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: