001 - Escaperoom aglemeen
De Ronde Venen onderdeel van Groene Hart promotie 2014

De Ronde Venen onderdeel van Groene Hart promotie 2014


Geplaatst op: 27 november 2013

Om de gemeente De Ronde Venen als recreatiegemeente in het Groene Hart meer bekendheid te geven, sluit De Ronde Venen ook voor 2014 aan bij de Groene Hart Promotie. Samen met 20 andere gemeenten in het Groene Hart en 3 provincies, maakt De Ronde Venen zich sterk voor de promotie van het Groene Hart en het versterken van de toeristisch-recreatieve sector. Het college van burgemeester en wethouders stemde op dinsdag 26 november in met de toekenning van
€ 6.743,- subsidie voor promotie van het Groene Hart-merk.

De samenwerking onder de vlag van het Groene Hart-merk biedt gemeenten en ondernemers de kans om grote groepen potentiële bezoekers te bereiken buiten de eigen regio, met name bij de inwoners van de Randstad. Wethouder Kees Schouten (Recreatie&Toerisme): "De Ronde Venen wil een aantrekkelijke recreatiegemeente zijn. Onze ligging in het Groene Hart biedt veel mogelijkheden voor de toeristisch-recreatieve sector die wij de komende jaren optimaal willen benutten en verstevigen. De samenwerking binnen het Groene Hart op promotiegebied is een mooie kans om dit verder uit te dragen en om meer bezoekers naar dit gebied te krijgen.”

In de afgelopen jaren is, als gevolg van het wegvallen van het regionale Groene Hart Bureau voor Toerisme, een lacune in de promotie ontstaan. Dat is nu opgevuld door een initiatief van de deelnemende gemeenten in het Groene Hart, die de drijvende kracht vormen achter Groene Hart Promotie. Ondernemers en gemeenten brengen samen middelen bijeen. De uitvoering ligt bij de Stichting Merk & Marketing Groene Hart, een kleine gespecialiseerde organisatie. Aan de hand van vier speerpunten, zorgen de deelnemers gezamenlijk voor voortzetting van de promotie van het Groene Hart. De vier speerpunten zijn: de website www.groenehart.nl, het (internationaal) versterken van het merk Groene Hart, de maand van het Groene Hart en de promotie van streekproducten uit het Groene Hart.

Belangrijk is de koppeling tussen de lokale en de regionale promotie. In Vinkeveen wordt gewerkt aan het opzetten van een Toeristisch Informatie Punt. Dit informatiepunt werkt nauw samen met de Stichting Merk & Marketing Groene Hart, zoals de Groene Hart website waar De Ronde Venen onderdeel van wordt.

De deelnemende gemeenten die het initiatief dragen zijn: Alphen a/d Rijn, Bergambacht, Bodegraven Reeuwijk, Boskoop, De Ronde Venen, Gouda, Kaag en Braassem, Krimpen a/d IJssel, Lopik, Montfoort, Nederlek, Nieuwkoop, Ouder-Amstel, Ouderkerk, Ouderwater, Rijnwoude, Schoonhoven, Vlist, Waddinxveen, Woerden en Zuidplas. Ook de drie provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht hebben medewerking toegezegd voor de periode 2014.


Laatst bewerkt op: 16 november 2016 13:34

Bron: Gemeente De Ronde Venen

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

De Ronde Venen onderdeel van Groene Hart promotie 2014

Om de gemeente De Ronde Venen als recreatiegemeente in het Groene Hart meer bekendheid te geven, sluit De Ronde Venen ook voor 2014 aan bij de Groene Hart Promotie. Samen met 20 andere gemeenten in het Groene Hart en 3 provincies, maakt De Ronde Venen zich sterk voor de promotie … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: