Woensdag 26 maart om 19.30 uur wordt de tweede Informatie/inloopbijeenkomst over het nieuwe gemeentelijke hondenbeleid georganiseerd. De bijeenkomst duurt tot 21.00 uur en wordt gehouden in de raadskelder van het gemeentehuis, raadhuisplein 1. Tijdens deze bijeenkomst wordt een terugkoppeling gegeven van de suggesties die de bezoekers tijdens de eerste inloopavond hebben ingebracht. Zowel hondenbezitters als niet-hondenbezitters zijn van harte welkom.
Tijdens de bijeenkomst is er geen centrale presentatie, dus belangstellenden kunnen binnenlopen wanneer het hen schikt. Er zijn medewerkers van de gemeente aanwezig om bezoekers te woord te staan Er komen plattegronden met daarop de voorgestelde plekken van hondenpoepafvalbakken en losloopgebieden. Bezoekers kunnen hun mening over de voorstellen op formulieren opschrijven.
Wethouder Gertjan van der Hoeven: “We willen een nieuw hondenbeleid ontwikkelen met als doel een prettige en schone leefomgeving voor zowel hondenbezitters als niet-hondenbezitters. Dat willen we bereiken door bijvoorbeeld het aantal voorzieningen voor honden uit te breiden, zoals meer hondenpoepafvalbakken en waar mogelijk meer uitlaatvelden. Maar aan de andere kant willen we ook scherper controleren op het naleven van de regels. Om de regels nog eens goed onder de aandacht te brengen gaan we het nieuwe hondenbeleid starten met een voorlichtingscampagne.”
De opmerkingen en suggesties gedaan tijdens deze inloopbijeenkomst worden meegenomen in de notitie hondenbeleid. Deze notitie wordt voor de zomer 2014 ter besluitvorming voorgelegd aan de gemeenteraad. Na de zomer kan dan begonnen worden met de uitvoering van het hondenbeleid.