Met een derde plaats in de semi-finale, kwalificeerde team Van Rijn Racing zich afgelopen zondag 13 april verdiend voor de finale. De start van de finale was veelbelovend, maar na slechts 20 seconde eindigde dit met een klap in een betonnen muur. Het begrip 'leven en laten leven' was door een van achterop komende deelnemer blijkbaar even vergeten. Nog voor de eerste bocht werd de Mijdrechter op zijn achterzijde geraakt, waarna de Skoda zijdelings het decor inschoof. “In een mum van tijd waren me kansen letterlijk gekeerd. In mijn ogen een onnodige touche maakte een einde aan een mooie klassering en bezorgen het team en mij een heel hoop werk” aldus Dennis, die aan de crash slechts wat spierpijn overhield.
Door het volle programma, vanwege de Britse gasten waarvoor deze Nederlandse wedstrijd ook voor hun kampioenschap meetelde, verliep de gehele wedstrijddag in een sneltreinvaart. De manches waren ingekort van vier naar drie ronde, wat voor de meeste deelnemers misschien nog wel het meest wennen was. Afgelopen winter had de Nederlandse organisatie het reglement aangepast, waaronder de startprocedure. Zo kon Dennis in de eerste manche vanaf de pole position aanvangen. Het was een nette start van de man in de Skoda Fabia. Toch moest hij zijn meerdere erkennen in een tweetal snellere tegenstanders, die door beter materiaal het verschil konden maken. Tot aan het einde van de heat behield Van Rijn zijn derde positie vast en reed naar een nette 7de tijd op de tabellen.
In de tweede manche startte Dennis vanaf de tweede rij en nam in zijn eerste ronde de verplichte joker-lap. Na de jokerronde kwam hij achter Bart Bel terecht. Helaas kon Van Rijn geen mogelijkheid vinden er voorbij te gaan. Pas toen de Citroën rijder zijn jokerronde nam, kon Dennis de derde positie weer overnemen. Wederom met een zevende tijd, lag het team op koers richting de finales. De derde manche besloot Van Rijn Racing met een 8ste tijd. Met deze positionering was de Skoda rijder gekwalificeerd voor de semi-finale. De eerste vier van de semi-finale mogen aantreden in de finale. In de semi-finale kende de Mijdrechter een minder goede start, maar wist deze al snel om te buigen naar een riante plaatsing voor de finale. Na de finish namen de monteurs de wagen weer onderhanden in voorbereiding voor de afsluitende race van de dag. De wagen en rijder waren klaar voor de eindstrijd. In de finale mocht Dennis starten vanaf een verdienstelijke vijfde positie. Enkele concurrenten hadden hun kansen laten liggen, het team had een goed uitzicht op een mooi resultaat.
Helaas ging het vlak na de start flink mis voor Van Rijn. Vanaf de tweede start rij, met Snoeijers naast hem, had Dennis weer een bijzonder goede start. Snoeijers had het voordeel van de binnenbocht en de aansluiting met de coureurs die vanaf de eerste rij vertrokken was al snel gevonden. Er was ruimte om naar binnen te gaan en Dennis koos ervoor om zich achter Snoeijers te positioneren op weg naar de eerste bocht. Heel langzaam liet hij de Fabia naar binnen lopen, maar een van achter opkomende deelnemer gaf geen ruimte. Nog voor het rempunt kreeg hij een tik op het achterwiel, waardoor de Skoda dwars kwam en zo heel hard op de muur af stevende. De bandenstapel die voor de betonnen muur stonden vingen de grootste klap op, waarna Dennis in zijn Skoda gelanceerd werden. Gelukkig belandde de wagen weer op zijn wielen en bleef een ergere crash hun bespaard. “Dit had ik totaal niet verwacht, op het moment dat ik keek was er voldoende ruimte om naar binnen te gaan. Ik weet ook dat je niet abrupt naar binnen moet sturen, dan is het vragen om problemen. Maar je bent toch ook afhankelijk van degene achter je, leven en laten leven. In dit geval hebben ze mij niet laten leven. Ik kon geen kant op, al had die maar even zijn voet van het gas gelift, dan had het hoogstwaarschijnlijk voorkomen kunnen worden.” aldus Dennis, “Ik kreeg een flinke zet, ging om en keek naar links en zag me recht op de bandenstapel afschuiven. De vlucht zelf heb ik niet meegemaakt, heb me ogen dichtgedaan en het over me heen laten komen.” Gelukkig voor de rijder kon hij op eigen kracht uit zijn wagen, met slechts wat spier- en hoofdpijn kon hij lopend terug naar de servicetent van het team.
Er wacht de komende weken weer een behoorlijke klus voor het team Van Rijn Racing. De schade beperkt zich in eerste instantie tot enkel het bodywerk wat gerepareerd dient te worden. De komende week wordt er direct begonnen aan het herstel van de wagen. Mits zich geen grote verassingen voordoen zal de eerstvolgende wedstrijd, zondag 11 mei, op het Eurocircuit gewoon weer gestart kunnen gaan worden. Er valt nog een hoop goed te maken.