De Baat (7e)
OBS de Pijlstaart Vinkeveen laat sporen achter in het Land

OBS de Pijlstaart Vinkeveen laat sporen achter in het Land


Geplaatst op: 23 mei 2014

Donderdag 22 mei hebben de groepen 5, 5/6 en 6 van OBS de Pijlstaart hun Sporen achter gelaten in het Land. Sporen in het Land is een project opgezet door Kunst Centraal en Landschap Erfgoed Utrecht. Op het Marickenpad in Vinkeveen werden de kinderen opgevangen door landschapskunstenaar Johan Sietzema. Johan heeft de kinderen de relatie tussen de mens en natuur uitgelegd waarbij het landschap centraal staat. Daarna vertelde hij hoe je natuurlijke kunst kunt maken. Een aantal voorbeelden stond al in de natuur. De kinderen werden in groepjes verdeeld en kregen de opdracht om de wilgentenen om de takken die in het land staan te vlechten. Het vlechten met de wilgentenen kon je vanaf de grond doen maar je kon er ook op of in gaan staan. Al met al was het een grote klimpartij. Groep 5 was de dag begonnen waarna groep 5/6 hun sporen verder konden afmaken. Tot slot was het de beurt aan groep 6, zij mochten het werk ‘de sporen’ van de vorige groepen afmaken. Alle drie de groepen hebben genoten en hebben met plezier hun Sporen in het Land achter gelaten. Via deze weg willen wij Johan hartelijk danken voor dit interessante project.





Laatst bewerkt op: 16 november 2016 13:34

Bron: Ingezonden stukken

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

OBS de Pijlstaart Vinkeveen laat sporen achter in het Land

Donderdag 22 mei hebben de groepen 5, 5/6 en 6 van OBS de Pijlstaart hun Sporen achter gelaten in het Land. Sporen in het Land is een project opgezet door Kunst Centraal en Landschap Erfgoed Utrecht. Op het Marickenpad in Vinkeveen werden de kinderen opgevangen door landschapskunstenaar Johan Sietzema. Johan … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: