De wisseling zit op dit moment weer op schema. Zaterdag ontstond aanvankelijk vier uur vertraging door een aantal tegenvallers bij het verwijderen van het brugdeel over de spoorlijn. Het wisselen van de grote boogbrug verliep daarna perfect. Om 23 uur was de brug uitgedraaid en even later passeerden beide bruggen elkaar op het Amsterdam-Rijnkanaal. Het invaren van de nieuwe boogbrug volgde vanaf 1 uur in de nacht. Om 4.30 uur zat de boogbrug volledig op zijn plek en werd het kanaal weer aan de scheepvaart vrijgegeven. De plaatsing van het nieuwe bruggedeelte over de spoorlijn, startte parallel aan het plaatsen van de boogbrug en niet, zoals oorspronkelijk, na de plaatsing van de boogbrug. Hier werd tijd op teruggewonnen, het bruggedeelte over de spoorlijn zat zondagochtend om 9 uur op zijn plek en dit is volgens de oorspronkelijke planning. Op dit moment worden beide bruggedeelten aan elkaar verbonden. Rijkswaterstaat gaat ervan uit dat de gehele brugwissel maandagochtend volgens schema afgerond is en dat de brug op tijd vrijgegeven kan worden aan het treinverkeer onder de brug door en het fietsverkeer over de brug heen.
De publieke belangstelling bij de wissel van de boogbrug was groot, ondanks het latere tijdstip dat dit gebeurde. Veel mensen uit de omgeving volgden het schouwspel en applaudisseerden om even 23 uur op het moment dat de net uitgedraaide brug wegvoer en oude en nieuwe brug elkaar passeerden.