Gemeente De Ronde Venen bereidt zich samen met de gemeenten Montfoort, Oudewater, Stichtse Vecht, Weesp, Wijdemeren en Woerden voor op veranderingen binnen de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ). Dit samenwerkingsverband regio Utrecht West organiseert gezamenlijk de inkoop van de thuisbegeleiding, dagbesteding en logeeropvang (extramurale begeleiding) waar gemeenten vanaf 1 januari 2015 verantwoordelijk voor zijn. Geïnteresseerde aanbieders van de functies Begeleiding Individueel, Begeleiding Groep en Kortdurend Verblijf kunnen zich nu aanmelden.
Het samenwerkingsverband regio Utrecht West gaat een openbare, niet-Europese aanbestedingsprocedure voor drie functies van extramurale begeleiding starten. Het streven is om in oktober 2014 contracten met de aanbieders te sluiten. Om dit te realiseren beginnen we met een inventarisatie van alle aanbieders die met dit inkooptraject mee willen doen. Wanneer potentiële aanbieders zich niet aanmelden gaan de deelnemende gemeenten ervan uit dat zij geen belangstelling hebben om te participeren in het inkooptraject.
Belangstelling voor de aanbesteding? Meld u vóór 9 juli a.s.
Belangstellenden voor de aanbesteding kunnen zich registreren door een e-mail te sturen naar secretariaat@inkooputrechtwest.nl o.v.v. “inkoop AWBZ extramurale begeleiding”. U kunt zich aanmelden tot 9 juli 2014. De aangemelde organisaties ontvangen een inkoopdocument in de week van 14 juli 2014 en worden uitgenodigd voor een informatieve bijeenkomst op 21 juli 2014 te gemeentehuis Wijdemeren voor uitleg over de te nemen vervolgstappen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Mark Koetsier, via e-mail m.koetsier@derondevenen.nl of telefoonnummer 0297 29 16 02.
Vanaf 1 januari 2015 gaan taken die nu nog onder de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ) vallen, over naar de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Gemeenten worden dan verantwoordelijk voor deze taken.