Langzaam maar zeker krabbelen we uit de crisis. De consument krijgt weer meer te besteden en het vertrouwen in de economie neemt daardoor weer toe. Dit is ook te merken op de woningmarkt, die lang stil stond, maar weer in beweging komt.
De consument koopt weer woningen. Al bestaande huizen, maar ook nieuwe. Er zijn vele nieuwbouwplannen in onze omgeving of ze staan op het programma. Kopers van een nieuwe woning, maar ook zij die al jaren een vaste stek hebben, zijn voortdurend op zoek naar mooie artikelen voor in hun interieur. De woonwinkels staan klaar voor een persoonlijk advies.
Drie jaar geleden viel de laatste Woonstijl in de bus onder bedrijfsvoering van Marja Raats. De activiteiten werden destijds overgenomen door een ondernemer in het oosten van het land. Het magazine werd in de tijd meer een landelijke uitgave en verloor hierdoor het plaatselijke karakter. Samen met haar vertrouwde team heeft ze een nieuw en fris woonmagazine gemaakt, welke juist hier de inwoners informeert en een samenwerking brengt met de plaatselijk woongerelateerde bedrijven.
Als gediplomeerd binnenhuisontwerper, stylist en vastgoedspecialist wil ze de consument informeren op het gebied van wonen en ook samenwerken met deze bedrijven om de wens van de consument te laten vervullen.
De eerste uitgave besteedt onder meer aandacht aan interieurtrends. De redactie bezocht twee belangrijke woonbeurzen en doet verslag van de nieuwste producten.
En omdat het bijna lente is, bevat het magazine ook een interview met de bekende televisietuinman Lodewijk Hoekstra. De agenda informeert over activiteiten in de regio en elders in Nederland. Voor lezers valt er het een en ander te winnen. Zoals boeken en gratis toegangskaarten. Het eerste nummer valt volgende week in uw brievenbus, huis-aan-huis in heel Amstelland.