Erg opgelucht waren de teamleden vlak na de eerste manche. Het team had de goede starts weer hervonden, wat in de eerder verreden wedstrijden de grootste tegenstander bleek. Van Rijn kon weer het gevecht aan met zijn concurrenten op de baan, in plaats van achtervolgen. Na drie kwalificatie manches wist de Mijdrechter vanaf de eerste startlijn zijn Skoda Fabia naar een tweede plaats te loodsen, die de laatste twee rondes uitreed met een breuk in de voorwielophanging.
Op het zonovergoten Eurocircuit was de Super 1600 klasse tijdens de derde ronde voor het Nederlands Kampioenschap vertegenwoordigd met vijf deelnemers. Het beloofde een warme dag te worden op het Brabantse circuit, zeker voor de coureurs die ook nog eens extra brandveilige kleding dragen. Het matig gevulde veld was wel aan elkaar gewaagd, maar het tempo werd ook deze wedstrijd bepaald door Van de Wege in zijn Toyota Yaris, die ditmaal in de Belg Luyten een sterke tegenstander ondervond. Toch was het Van Rijn die het hun bij de start moeilijk wist te maken. In de eerste manche was de afstand na de finish vergroot tot een aantal seconde. Maar de tweede kwalificatieheat was een stuk spannender. Een klein foutje van de Mijdrechtse rijder in de jokerlap zorgde ervoor dat Luyten op plaats twee tijdens zijn positie in de jokerronde kon behouden. Hoewel Dennis zich in zijn Fabia even voorbij de Belg waande, voorkwam een lichte touché bij het uitkomen van de jokerlap ervoor dat de posities gehandhaafd bleven tot aan de finish.
Na de twee goede kwalificatie manches volgde de afsluitende race voor de finale, waarin de kaarten niet meer geschud konden worden. Wellicht voor Dennis kon er nog een tweede startpositie veroverd worden voor de finale, maar een valse start van hem voorkwam een verassing en hij kreeg drie strafsecondes toegewezen wat hem vooraf al terugwierp in de heat. Dat ook de startlichten last hadden van de warmte bleek nogmaals bij de herstart. Wederom duurde het een enorme tijd voordat de lichten het startsein gaven. Een foutje is dan snel gemaakt…
In de finale kende Van Rijn met de Fabia zijn beste start van de dag. De Belg Luyten liet het afweten vanaf de tweede plaats en verdween naar de achterste rij. Met overtuiging kon Dennis de Skoda achter de Yaris van Van de Wege positioneren die de volgende twee ronden spannende momenten beleefde in de Per Eklund Corner. Het was erg glad door een vloeistofspoor uit een eerdere finale van een andere klasse. Ook Dennis verslikte zich bijna maar wist zich te handhaven en kon niet profiteren van de uitglijder van Van de Wege. Ook de jokerlap pakte goed uit, wat hem slechts een positie terugdreef. Maar de volgende ronde kon Van Rijn op het nippertje de tweede plaats weer heroveren op Veltman in de Citroën. De laatste twee van de vijf finale ronde bleek de Fabia niet meer te sturen zoals bedoeld. Van Rijn moest zijn tempo matigen een daadwerkelijk de wagen binnen te loodsen. Veltman op positie drie kwam nog even gevaarlijk dichtbij, maar team Van Rijn Racing mocht zich naar de tweede positie op het podium bewegen.
Terug in het paddock werden de wagens nog onderworpen aan een technische na controle, maar iedereen voldeed aan het reglement. In de servicetent van het team bleek een kogel van een draagarm te zijn afgebroken. Dit mankement mocht de tevredenheid tijdens deze wedstrijd niet drukken. “Vooraf aan de finale hadden we dit resultaat niet bedacht. Met dit scenario hadden we binnen het team geen rekening gehouden. De goede starts die we terug hebben gevonden door ook thuis te blijven werken en te geloven in ons kunnen waren voor ons al dé overwinning. Het lange wachten voor de finale en het wachten in de auto in de warmte werkten niet mee aan mijn zenuwen. De valse start die ik maakte in de derde manche bleef ik herleven, gelukkig pakte ik de start van de finale goed op en ik durf wel te stellen dat we die als beste maakte. Het is dat Van de Wege beter stond op weg naar de eerste bocht, anders hadden we in de finale vriend en vijand wel eens kunnen verrassen.” Aldus een blije Dennis en vervolgt: “Dit geeft ons wel meer vertrouwen richting de Belgische wedstrijden die we vanaf juli gaan rijden. We hebben ons blik in ieder geval weer op de volgende wedstrijd staan!”