Wist u dat er sinds deze zomer weer een flink aantal nieuwe formulieren op de website www.aalsmeer.nl beschikbaar is, waarmee u zelf uw zaken met de gemeente kunt regelen? U kunt bijvoorbeeld via Melding uw meldingen over de openbare ruimte doorgeven. Ook kunt u online uw verhuizing naar of in Aalsmeer doorgeven, uittreksels bestellen, bezwaar maken, een incidentele festiviteit melden of uw hond aan- of afmelden.
Jeroen Nobel, burgemeester van Aalsmeer: “Uitbreiding van het aantal digitale diensten past bij het streven van de gemeente om haar dienstverlening verder te verbeteren. Inmiddels zijn er 30 formulieren beschikbaar die inwoners op de website kunnen invullen. Zo kunnen zij thuis hun zaken met de gemeente regelen op het moment dat het hen uitkomt.”
De digitale formulieren zijn te vinden op de pagina’s waar u ook de overige informatie over het betreffende product kunt vinden. Meldingsformulieren vindt u onder de banner Melding op de homepage van de website. Bij de meeste formulieren kunt u kiezen of u gebruik maakt van DigiD of niet. Als uw gegevens bij de gemeente bekend zijn, worden deze direct ingevuld. Bij enkele formulieren is het gebruik van DigiD verplicht. Wanneer u voor een uittreksel of afschrift moet betalen, kan dit met Ideal, visa of mastercard.