Jongeren Rode Kruis haalt geld op voor baby’s
UITHOORN - Babysterfte is dit jaar het thema van Serious Request. Het Jongeren Rode Kruis Aalsmeer & Uithoorn hield zaterdag 8 december een sponsorloop en haalde ruim 500 euro op voor dit goede doel. Jongeren Rode Kruis vrijwilliger Jeroen Heimeriks: 'Met deze sponsorloop in Winkelcentrum Zijdelwaard vragen we aandacht voor de allerkleinsten: ruim 5,5 miljoen baby's die ieder jaar sterven door gebrek aan medische zorg, voorlichting en begeleiding. Een stille ramp die elke 6 seconden ergens ter wereld plaatsvindt vóór, tijdens of vlak na de geboorte.'
Het Jongeren Rode Kruis heeft afgelopen zaterdag diverse rondjes gelopen in en rond winkelcentrum Zijdelwaard in Uithoorn. Sponsors konden de vrijwilligers per rondje sponsoren, of met een vast bedrag voor de gehele activiteit. Dit is het derde jaar dat de jongeren geld ophaalden voor Serious Request, maar dit was wel het meest intensieve.
Jeroen Heimeriks: ‘Van de opbrengst kunnen bijvoorbeeld vaccinaties worden toegediend, waardoor de sterfte van baby's kan worden teruggedrongen.'
Een vrijwilliger sponsoren?
De jongeren kunnen nog steeds worden gesponsord. Ook een vrijwilliger sponsoren van het Jongeren Rode Kruis? Stuur een e-mail naar jongerenrodekruis@hotmail.com voor meer informatie of sponsor direct via de website goo.gl/Us4jd. Het jongerenteam is ook actief op facebook: www.facebook.com/JongerenRodeKruis en twitter @jjrodekruis.
Serious Request
Met 3FM Serious Request zet 3FM zich in samenwerking met het Rode Kruis ieder jaar in voor een stille ramp. In de week voorafgaand aan de kerstdagen sluiten drie dj's van 3FM zich zes dagen lang op in een glazen studio. Zij eten die dagen niets en maken 24 uur per dag live radio en televisie en zijn online te volgen. Het publiek kan tegen betaling verzoeknummers aanvragen en wordt uitgebreid geïnformeerd over de actie. Van 18 december tot en met 24 december 2012 staat het Glazen Huis van 3FM Serious Request op de Oude Markt in Enschede. Meer informatie op www.seriousrequest2012.nl.