001 - Escaperoom aglemeen

Jongerendienst in De Wegwijzer


Geplaatst op: 6 september 2012

Zondagmorgen 9 september wordt er om 10 uur een jongerendienst gehouden in de Christelijke Gereformeerde Kerk De Wegwijzer, Koningin Julianalaan 22, in Mijdrecht. Ouderling Henk Aperloo zal de dienst leiden, het thema is: Leerling van Jezus blijven.

Het gaat dus om leren. Je bent nooit te oud om te leren. Het gaat er in dit geval om dat je leert je leven in overeenstemming te brengen met je geloof. Op zich is dat al een levenslang leerproces. Dat betekent investeren. Dat wat je nu leert kan je veel later nog eens van pas komen. Het uit je hoofd leren van bijbelteksten en liederen kan je helpen als je ogen niet meer in staat zijn om een boek te lezen.
De discipelen (=leerlingen), werden door Jezus geroepen om Hem te volgen. Dat vraagt Hij ook van ons. We moeten radicaal breken met oude gewoontes en Jezus gaan dienen. In de bijbel is te lezen hoe Jezus het goede voorbeeld geeft. We moeten daarbij erkennen dat we nog veel hebben te leren. We mogen daarbij fouten maken, en er op vertrouwen dat Jezus Christus als leraar helpt om de juiste te weg te vinden, en nieuwe dingen te leren en te ontdekken. Het is daarbij wel belangrijk dat je in de buurt van dié Leraar blijft en je openstelt voor de verschillende wijze van onderwijs.

Zondagavond om 19 uur leidt dominee Henk-Jan Vazquez de dienst. Veel mensen denken dat het in de kerk vooral gaat om de regeltjes. Dit mag je niet en dat mag je niet. Neem nu het 8e gebod van de wet: u zult niet stelen. Onze samenleving zou er veel baat bij hebben als de regels die God geeft zouden worden opgevolgd. In de preek staat het verbod op diefstal centraal. God wil niet dat wij stelen, maar dat we juist goede rentmeesters zijn. De aarde en al onze bezittingen hebben we uiteindelijk in bruikleen, ze zijn eigendom van God. Hoe gaan we om met de schepping van God? Het 8e gebod roept op om in het dagelijks leven alles wat God geeft aan tijd, geld, gaven, enz. te gebruiken om God te dienen en onze medemens te helpen. Alle belangstellenden zijn van harte welkom. Meer over De Wegwijzer is te vinden op www.CGKMijdrecht.nl.

Laatst bewerkt op: 16 november 2016 13:34

Bron: Ingezonden stukken

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Jongerendienst in De Wegwijzer

Zondagmorgen 9 september wordt er om 10 uur een jongerendienst gehouden in de Christelijke Gereformeerde Kerk De Wegwijzer, Koningin Julianalaan 22, in Mijdrecht. Ouderling Henk Aperloo zal de dienst leiden, het thema is: Leerling van Jezus blijven. Het gaat dus om leren. Je bent nooit te oud om te leren. … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: