001 - Escaperoom aglemeen

Wethouder feliciteert Zorgcentrum Aelsmeer met drie sterren voor gastvrijheid


Geplaatst op: 11 juli 2012

Op 5 juli heeft Wethouder Ad Verburg van Gemeente Aalsmeer Zorgcentrum Aelsmeer gefeliciteerd met het behalen van drie sterren voor gastvrijheidszorg. Directeur Jan Dreschler nam namens alle medewerkers en vrijwilligers de felicitaties in ontvangst. Wethouder Verburg:' Zorgcentrum Aelsmeer staat midden in de samenleving en is zeer actief. Het samen eten is belangrijk ook voor niet bewoners en de alle activiteiten die opengesteld worden voor anderen. Heel belangrijk werk verrichten de vrijwilligers die alle maaltijden rondbrengen naar de mensen die het echt nodig hebben. Zij maken contact met deze mensen en zien als er iets mis is.'

Zorgcentrum Aelsmeer kreeg drie van de vier sterren, een heel mooi resultaat. In de gids Gastvrijheidszorg staat bij complimenten: korte lijnen, contact dorpsgemeenschap, benaderbaar management, tuinen, bejegening. Bij gastvrijheid had men geschreven dat het zorgcentrum een huis is met een open deur. Dat de bewoners van de aanleunwoningen, de bezoekers en mantelzorgers er gewoon bij horen en de bewoners veel aandacht krijgen van goed geschoolde medewerkers die weten hoe het hoort. De bewoners voelen zich prettig en veilig. De warme maaltijd, vers gekookt, gaat ook naar 120 externe cliënten die daar erg tevreden over zijn. Door hervorming van de regeling voor de maaltijdvoorziening voor de kwetsbare ouderen is deze voor de langere termijn veiliggesteld. De keuze in het restaurant uit verschillende menu's is ook voor veel ‘aanleuners' een smakelijke en prettige bestemming voor hun dag. In de gids staat ook: ‘Een huis met een open deur. Aanleuners, bezoekers en mantelzorgers horen er gewoon bij. Wensen honoreren is gewoon en bewoners krijgen veel aandacht van goed geschoolde medewerkers die weten hoe de bejegening moet zijn. Dit alles geeft de bewoners een prettig maar ook veilig gevoel.'

In de visie van Zorgcentrum Aelsmeer staat de bewoner centraal. Uitgangspunten zijn gericht op het voldoen aan de wensen en behoeften van de ouderen ook in Aalsmeer. Gastvrijheid is het thema van het zorgcentrum voor 2012, waarvoor allerlei extra activiteiten worden ontwikkeld en bestaande activiteiten opnieuw worden besproken. Hierbij wordt ook gekeken naar de behoefte van de oudere bewoners in Aalsmeer.

In maart werd het zorgcentrum benaderd met de vraag of het wilde meedoen aan het jaarlijkse onderzoek: ‘Gastvrijheid in de zorg', een initiatief van verschillende zorgorganisaties. Als je gastvrijheid als thema hebt, kun je natuurlijk niet weigeren. Op donderdag 15 maart was het dan zo ver. Twee afgevaardigden van de zorgorganisatie kwamen een dagje meelopen om de verschillende kanten van het zorgcentrum onder de loep te nemen. De mogelijkheden van de maaltijdvoorzieningen werden ook met hen besproken en tijdens het nuttigen van de lunch knoopten zij gesprekjes aan met de bewoners. Voor alle medewerkers was het toch wel een spannende dag, want je wil natuurlijk wel goed beoordeeld worden. Gastvrijheid staat of valt met echte gastvrije bejegening.

Zorgcentrum Aelsmeer is zeer tevreden met het behaalde resultaat, vooral als Gastvrijheid het aandachtspunt is voor 2012. Als er dan al halverwege het jaar 3 sterren voor worden gegeven, zal het aan het eind van het jaar alleen maar beter zijn. Op naar de 4 sterren!

Laatst bewerkt op: 16 november 2016 13:34

Bron: Gemeente Aalsmeer

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Wethouder feliciteert Zorgcentrum Aelsmeer met drie sterren voor gastvrijheid

Op 5 juli heeft Wethouder Ad Verburg van Gemeente Aalsmeer Zorgcentrum Aelsmeer gefeliciteerd met het behalen van drie sterren voor gastvrijheidszorg. Directeur Jan Dreschler nam namens alle medewerkers en vrijwilligers de felicitaties in ontvangst. Wethouder Verburg:' Zorgcentrum Aelsmeer staat midden in de samenleving en is zeer actief. Het samen eten … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: