Profile Tyrecenter wint NFV Franchise Trofee
Profile Tyrecenter is de winnaar van de NFV Franchise Trofee 2012. Afgelopen week overhandigde voormalig premier Jan-Peter Balkenende de prestigieuze vakprijs aan Harm Nieboer, directeur van Profile Tyrecenter. De NFV Franchise Trofee is een erkenning van de branche voor de samenwerking, kwaliteit en winstgevendheid van de formule. De vakjury was lovend over de toegevoegde waarde aan de franchisenemers, de ICT-systemen en de innovaties van de hyperspecialist in banden en velgen.
De NFV Franchise Trofee is nog nooit eerder uitgereikt aan een bedrijf in de automotive sector. Een vakjury toetst de genomineerden aan strenge kwaliteitseisen op het gebied van winstgevendheid, goede verdiencapaciteit en onderlinge communicatie. Volgens de jury scoort Profile Tyrecenter zeer goed op deze punten. Daarnaast krijgen de vernieuwende ICT- systemen en de permanente innovaties van Profile Tyrecenter een uitstekende beoordeling in het juryrapport.
Erkenning vanuit de branche
Met het winnen van de NFV Franchise Trofee komt Profile Tyrecenter in een mooie rij namen te staan. Eerdere winnaars van de prijs waren onder andere Intratuin, Bruna en HEMA. Harm Nieboer, directeur Profile Tyrecenter: "We zijn enorm vereerd met deze prestigieuze award. We hebben vaker prijzen gewonnen, maar met de NFV Franchise Trofee krijgen we de erkenning rechtstreeks van onze collega's in de franchisebranche. Daar zijn we erg trots op."
NFV Franchise Trofee
De NFV Franchise Trofee is een jaarlijks initiatief van de Nederlandse Franchise Vereniging. De NFV is de overkoepelende belangenorganisatie van franchisegevers in Nederland. Elk jaar nomineren de leden van deze vereniging drie erkende franchiseformules met minimaal 20 vestigingen die kans maken op de NFV Franchise Trofee. Naast Profile Tyrecenter waren in 2012 New York Pizza en Boerenbond/Welkoop genomineerd.