Op Facebook verscheen gisteren een ‘like en share-actie’. Gebruikers van het social media-platform kunnen dan een bericht delen, vaak om kans te maken op prijzen. Bij de betreffende actie kan een Mitsubishi gewonnen worden. Op de foto staat een auto afgebeeld die toentertijd werd verloot door het koopcentrum Shopping Mijdrecht. De facebookpagina zelf is pas gisteren aangemaakt en gebruikt het adres van de Mijdrechtse Mitsubishi-dealer Van Yperen. Zij weten echter van niks. “Sowieso wordt het merk misbruikt, en onze naam. Excuses namens de directie voor het ongemak, maar we hebben er niets mee van doen." reageert Van Yperen desgevraagd.
De foto is meer dan duizend keer gedeeld en mensen uit inmiddels het hele land reageren hoopvol op de post. De weggeefactie wordt dus serieus genomen, tot ergernis van het koopcentrum: “Wij betreuren dat onze foto gebruikt wordt voor deze, ook nog eens neppe, actie. We gebruiken Facebook zelf zeer succesvol. Helaas heeft het medium ook zijn uitwassen.”
De autodealer is inmiddels bezig met een jurist.