Het evenementenbeleid van de gemeente is in 2015 geëvalueerd met de verschillende belanghebbenden. Inwoners zijn geraadpleegd via een digitale enquête en er zijn ronde tafelgesprekken geweest met evenementorganisatoren. De uitkomsten zijn verwerkt in de nieuwe evenementennota die 12 januari 2016 door het college van B en W in concept is vastgesteld.
Met het nieuwe evenementenbeleid streeft de gemeente naar een optimale balans tussen enerzijds levendigheid en gezelligheid en anderzijds veiligheid en leefbaarheid. De gemeente zet daarbij in op maatregelen die de evenementorganisatoren meer ondersteunen en stimuleren. Zo investeert de gemeente verder in het verbeteren van de relatie met de organisatoren door onder andere de functie van evenementencoördinator structureel te borgen. Daarnaast wordt de vergunningaanvraag vereenvoudigd en gedigitaliseerd en vindt er een dereguleringsslag plaats. Onder voorwaarden kunnen sommige evenementen volstaan met een melding en sommige evenementen kunnen meerjarig vergund worden. Voordat het college van B en W een definitief besluit neemt, wil zij graag belanghebbenden raadplegen alvorens het nieuwe evenementenbeleid aan de gemeenteraad ter besluitvorming voor te leggen. Zie onderstaand als download.
Reageren? Dat kan door schriftelijk te reageren naar het college van B en W, Postbus 253, 1430 AG Aalsmeer of via de mail: info@aalsmeer.nl onder vermelding van zaaknummer: Z-2015/021190/V&R.