001 - Tuimarkt
GroenWest beëindigt deelname aan Stichting Servicepunten De Ronde Venen

GroenWest beëindigt deelname aan Stichting Servicepunten De Ronde Venen


Geplaatst op: 3 februari 2016

Als gevolg van de invoering van de nieuwe Woningwet moet woningcorporatie GroenWest haar deelname aan Stichting de Servicepunten De Ronde Venen op 1 juli 2017 beëindigen. In de tussenliggende periode zoeken de gemeente De Ronde Venen en de Rabobank samen met GroenWest naar nieuwe mogelijkheden die tevens de dienstverlening aan de inwoner kunnen verbeteren. Voor de inwoners verandert er op dit moment niets. Zoals voorheen kunnen zij met al hun vragen over zorg, welzijn en werk bij het Servicepunt terecht. 

Vanaf 2005 bestaat het Servicepunt in gemeente De Ronde Venen. Alle inwoners kunnen er gratis en vrijblijvend terecht voor advies en informatie. Kwetsbare inwoners vormen daarbij een doelgroep die specifiek aandacht heeft.     

Taakveld woningcorporaties

De nieuwe Woningwet die per juli 2015 geldt leidt tot een sterke inperking van het taakveld van de woningcorporaties. Corporaties mogen zich alleen bezighouden met het terrein van de volkshuisvesting. Vooral op het gebied van leefbaarheid zijn de mogelijkheden sterk afgenomen.
Karin Verdooren, directeur GroenWest: ‘GroenWest is genoodzaakt deze stap te nemen maar trekt zich niet terug uit het Sociaal Domein. Integendeel, wij streven ernaar onze samenwerking met de gemeente en andere maatschappelijke partners voort te zetten.’

Kansen en uitdagingen

Tot medio 2017 hebben de gemeente De Ronde Venen en de Rabobank samen met het bestuur van de stichting de gelegenheid om te onderzoeken welk takenpakket de stichting kan uitvoeren. GroenWest blijft daar voorlopig actief bij betrokken. Er liggen kansen en uitdagingen om de dienstverlening voor de inwoners verder te blijven verbeteren.

Specifieke vraagstukken in het onderzoek zijn het zoeken naar win-win mogelijkheden op het gebied van (combinaties van) huisvesting en loketten, mogelijke modernisering van het klantcontact aan de hand van behoeftes van inwoners en het verkrijgen van een duurzame organisatie.  

Constructieve samenwerking

Gemeente De Ronde Venen en de Rabobank betreuren deze stap: ‘De samenwerking tussen de drie partners is altijd constructief geweest en heeft tot goede resultaten geleid’. 


Laatst bewerkt op: 16 november 2016 13:34

Bron: Gemeente De Ronde Venen

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

GroenWest beëindigt deelname aan Stichting Servicepunten De Ronde Venen

Als gevolg van de invoering van de nieuwe Woningwet moet woningcorporatie GroenWest haar deelname aan Stichting de Servicepunten De Ronde Venen op 1 juli 2017 beëindigen. In de tussenliggende periode zoeken de gemeente De Ronde Venen en de Rabobank samen met GroenWest naar nieuwe mogelijkheden die tevens de dienstverlening aan … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: