001 - Escaperoom aglemeen
Connect Roké Racing team heeft leerzame week op Du Val de Vienne

Connect Roké Racing team heeft leerzame week op Du Val de Vienne


Geplaatst op: 23 maart 2016

Nadat in de afgelopen winter het LCR-chassis is voorzien van een nieuwe krachtbron in de vorm van 1000cc Kawasaki motoren wist het Connect Roké Racing Team dat er tijdens de voorjaarstraining op het Franse circuit Du Val de Vienne een vol test-programma afgewerkt moest worden. Gelukkig heeft deze week zijn vruchten afgeworpen en is er veel getest en afgesteld. Ondanks de goede voorbereiding en nauwe samenwerking van het team liep het einde van de week toch anders dan vooraf gepland. 

In tegenstelling tot vorig seizoen waarbij er enkel voor het zoeken naar het juiste wedstrijdritme 3 dagen getraind werd, leek het coureur Kees Kentrop en bakkenist Jeffrey Verhagen verstandig om dit jaar 5 dagen uit te trekken om zo het vernieuwde zijspan te leren kennen en op zoek te gaan naar de juiste afstellingen. Bij aankomst was al snel duidelijk dat de nieuwe lay-out in goede aarde viel en dat bleek ook wel aan de vele positieve reacties en aandacht van internationale pers. 

De eerste meters met de Kawasaki waren indrukwekkend, maar helaas waren er al snel wat kleine technische mankementen waardoor het team de pits snel opzocht om het nodige aan te passen en herstellen. 

De eerste drie dagen zijn gebruikt om de motoren te leren kennen, aan te voelen en af te stellen. Woensdag, laat in de middag, leek alles onder controle en kon de focus gelegd worden op het rijden van snelle ronden en het zoeken naar het goede ritme. Donderdag was het team vroeg uit de veren om alle sessies van die dag te rijden. Al snel werd de snelste tijd van vorig jaar verscherpt en het gevoel was goed.

Kees Kentrop: ‘’De overstap naar een nieuw merk neemt altijd veel werk met zich mee. Ik ben direct na de laatste race van 2015 begonnen met het demonteren van de Yamaha’s en het inbouwen van de Kawasaki-motoren. Het was een flinke, maar leuke klus waar ik nagenoeg dagelijks aan heb gewerkt. Helaas waren er wat kleine tegenslagen aan het begin van deze testweek maar dat hebben we door goede samenwerking met het team snel en goed op kunnen lossen. Het zijspan voelt goed en ik kijk met plezier uit naar de start van het seizoen.’

Vrijdag was qua omstandigheden de mooiste dag, het weer was goed en er waren nog maar enkele team aanwezig. Een mogelijkheid om snelle ronden te rijden. In een van de ochtendsessies is er met één van de top-teams uit het Wereld kampioenschap overleg geweest met betrekking op de afstelling van de voorkant van het zijspan. Er zijn wat aanpassingen gedaan waarna Kees en Jeffrey vol vertrouwen de snelle sessie in gingen. Helaas ging het bij het uitkomen van een snelle linkerbocht mis. De achterkant brak uit, iets wat gedurende de week vaker gebeurde maar zonder problemen opgevangen kon worden. Echter nu, mede door de afstelling welke voor aanvang van de sessie plaats vond kon het uitbreken van de achterkant niet snel genoeg opgevangen worden. Met als gevolg dat Jeffrey uit het bakje gelanceerd werd en met hoge snelheid op het asfalt terecht kwam. Na onderzoek in het medisch centrum en doorverwijzing naar het ziekenhuis werd een breuk in de hak geconstateerd wat direct het einde van deze trainingsweek betekend. 

Jeffrey Verhagen: ’’Helaas liep het einde van deze week iets anders dan gepland. Dit is een van de risico’s aan deze sport. Als je wat test kan het twee kanten op gaan en we hebben op deze na alle testen deze week positief af kunnen sluiten. Nu is het zaak de hak op een zo snel en goed mogelijke manier te laten genezen en mijzelf klaar te maken voor de eerste ONK welke gereden wordt op het stratencircuit van Hengelo (gld) op 30 april en 1 mei. Ik wil via deze weg het team nogmaals bedanken voor de hulp en steun welke ik gehad heb direct na de crash en tijdens de terugreis naar Nederland. Het is geweldig om deel uit te maken van zo’n hecht team, zowel tijdens de races maar ook alles wat daar omheen’’

De eerste wedstrijd van 2016 vindt plaats op 8, 9 en 10 april op het Franse circuit Croix-en-Ternois. Hier wordt gestreden voor de BeNeCup. Momenteel wordt er achter de scherm hard gewerkt om de schade aan het zijspan op tijd hersteld te hebben en te zoeken naar een passende vervanger voor Jeffrey tijdens deze wedstrijd. 


Laatst bewerkt op: 16 november 2016 13:34

Bron: ingezonden stukken

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Connect Roké Racing team heeft leerzame week op Du Val de Vienne

Nadat in de afgelopen winter het LCR-chassis is voorzien van een nieuwe krachtbron in de vorm van 1000cc Kawasaki motoren wist het Connect Roké Racing Team dat er tijdens de voorjaarstraining op het Franse circuit Du Val de Vienne een vol test-programma afgewerkt moest worden. Gelukkig heeft deze week zijn … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: