Welke etalage heeft het afgelopen jaar alle consumenten zo verrast zodat er direct gestopt voor werd omdat deze echt de aandacht trekt? De etalage wordt gemaakt om de consument te verrassen. Daarom heeft het publiek bepaald wie de beste etalage van Nederland heeft.
De afgelopen weken is er massaal gestemd op de 9 genomineerde etalages. Deze aantallen laten zien dat de consument een mening heeft over etalages. De etalage wordt door de consument echt belangrijk gevonden.
Met 39% van de stemmen is de herfstetalage van Lutz in Vinkeveen de Beste Etalage van Nederland in 2015! "We hebben een jarenlange samenwerking met Designing Haaker en onze etaleur Ursula schept altijd een verwachting. De etalages zijn tot in detail uitgewerkt en niets wordt aan toeval overgelaten. Het resultaat is boven verwachting prachtig! Onze etalages zijn echt een toegevoegde waarde aan de verkopen van de winkel", aldus de winnaar van 2015: Lutz uit Vinkeveen!
Bijzondere wedstrijd
Tijdens deze bijzondere wedstrijd laten etaleurs, stylisten en diverse retailers zien, dat ze met een goede etalage resultaten boeken. “It doesn’t matter whether it is a simple or a ‘heavy’ display, as long as it is narrative and tells a story! Ook belangrijk is dat je in een wereldje wordt gezogen door het gebruik van verrassende materialen en een goede tijdsgeest”,
aldus de vakjury van 2015. Dit jaar is het de 9de editie van de verkiezing. Uit alle inzendingen heeft de vakjury maar liefst 50 kanshebbers gekozen. Deze kanshebbers voldeden aan bovengenoemde elementen. Vervolgens zijn hier de 9 genomineerden uit gekozen.
De vakjury bestond dit jaar uit drie retailprofessionals: Isis Du Jour - VM Specialist Siebel Juweliers, Nicolle Miljoen - Window Designer Didi Fashion en Klara Varosy - Visual Display Designer o.a. voor Anthropology New York. Vervolgens was het aan de genomineerden om
3 weken lang zo veel mogelijk stemmen te veroveren voor hun genomineerde etalage.