Organiseert u in 2017 een groot of risicovol evenement? Dan bent u verplicht dit vóór 1 december 2016 te melden bij de gemeente Aalsmeer. De meldingsplicht geldt zowel voor evenementen die op de openbare weg plaatsvinden als in gebouwen.
Een groot evenement is een evenement waar op het piekmoment 2000 of meer personen, inclusief personeel en eventuele artiesten, aanwezig kunnen zijn. Risicovol hangt van meerdere factoren af, zoals aard en omvang van de activiteiten, de te verwachten overlast, het publiek dat op een evenement afkomt of de locatie van het evenement.
Vanwege de beschikbare capaciteit bij politie, GHOR en brandweer is het belangrijk dat de veiligheidspartners tijdig een goed beeld hebben van het aantal grote of risicovolle evenementen in 2017. Op basis hiervan kunnen zij beter inspelen op mogelijke knelpunten.
LET OP: Als u een evenement heeft aangemeld voor een bepaalde datum, kunt u die in beginsel niet meer wijzigen. Een evenement vindt pas definitief doorgang, als u naast de aanmelding ook een vergunning heeft aangevraagd en gekregen van de gemeente Aalsmeer.
Hoe doet u een melding over een groot of risicovol evenement?
- U stuurt het meldingsformulier naar:
- Gemeente Aalsmeer
- Afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving
- Postbus 253
- 1430 AG Aalsmeer
Kijk voor meer informatie op www.aalsmeer.nl of neem contact op met de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving, telefoonnummer (020) 5404911.
![](/images/news/detail/gemeente-aalsmeer-1476688457.jpg)