Goede score voor Loket Wonen, Welzijn en Zorg
Het Loket Wonen, Welzijn en Zorg (WWZ), het Wmo-loket van Aalsmeer - Uithoorn, scoort een 20e plek op de Wmo-loket Top 100. Dit is de hoogste score binnen de regio Amstelland-Meerlanden.
Stichting VraagWijzer Nederland heeft voor de derde achtereenvolgende keer een Top 100 van Wmo-loketten opgesteld. Alle gemeenten van Nederland zijn benaderd en 26 andere organisaties. Uiteindelijk hebben 202 gemeenten en organisaties de vragenlijst geheel of gedeeltelijk ingevuld.
Gemeenten en loketten in Nederland zijn voortdurend in ontwikkeling. Naast vragen over de algemene dienstverlening van het loket, zijn dit jaar ook vragen gesteld over de Kanteling.
De werkwijze van de Kanteling gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid van de burger. Daarna van de mogelijkheden binnen het sociale netwerk en de collectieve/algemene voorzieningen binnen de gemeente. Wanneer deze mogelijkheden geen oplossing bieden, komt het verstrekken van individuele voorzieningen aan bod op basis van individueel maatwerk.
De Kanteling zal de komende jaren een grote rol blijven spelen in de werkwijze van de Wmo-loketten. Het Loket WWZ werkt sinds januari 2010 gekanteld. We zijn trots op een 20e plek, maar blijven de dienstverlening de komende tijd verbeteren.
Heeft u vragen? Het Loket WWZ is iedere werkdag van 8.30 tot 12.00 bereikbaar op telefoonnummer 0297 513131.