De Baat (7e)
Rabobank pinautomaten op slot na reeks van plofkraken

Rabobank pinautomaten op slot na reeks van plofkraken


Geplaatst op: 28 maart 2017

Rabobank Rijn en Veenstromen heeft in het afgelopen half jaar verschillende keren met plofkraken te maken gehad. Deze plofkraken brachten schade toe aan de geldautomaten en aan omliggende panden. We nemen daarom een aantal maatregelen. Uitgangspunt daarbij is dat de aanwezigheid en beschikbaarheid van geld zoveel mogelijk gehandhaafd blijven.

De maatregelen houden het volgende in: De geldautomaten op de onderstaande locaties keren niet terug op de plek waar deze gevestigd zijn. Hierbij wordt per locatie bekeken of er in de nabije omgeving geldautomaten beschikbaar zijn, van zowel de Rabobank als van collega-banken. Bij de locaties waar dit niet het geval is zijn we actief in gesprek met winkeliers voor een passend alternatief. Een alternatief dat voorziet in de behoefte om contant geld te pinnen.

  • Mijdrecht, locatie Prinses Margrietlaan 22. Deze locatie sluit per direct. We zijn in overleg met winkeliers voor een passend alternatief in de omgeving.
  • Bodegraven, Vromade 3. Deze automaat is als gevolg van een plofkraak tot nader order buiten gebruik. We zijn in overleg met winkeliers voor een passend alternatief in de omgeving.
  • Woerden, Tournoysveld 86. Deze locatie is na de recente plofkraak verwijderd. In de directe omgeving is een andere geldautomaat beschikbaar.
  • Vinkeveen, Kerklaan 12. Deze locatie sluit per 31/3. Vanaf april is in het servicepunt een geldautomaat beschikbaar gedurende de openingstijden.

Gewijzigde beschikbaarheid in nachtelijke uren

De overige geldautomaten van Rabobank Rijn en Veenstromen blijven gehandhaafd op de reeds bekende locaties. Echter, door de beperkte pintransacties bij de buiten-geldautomaten in de nachtelijke uren, worden deze buiten-geldautomaten ’s nachts tussen 01:00 uur en 06:00 uur afgesloten. De geldautomaat en de muntrolautomaat in de binnenruimte van ons kantoor Markstraat 1-7 in Bodegraven zijn vanaf nu beschikbaar tijdens de openingstijden van het kantoor. Het afstorten van de winkelomzet in de sealbagautomaat blijft wel 24 uur per dag mogelijk.

Directeur Bedrijven Walter van Dijk: “Sinds het einde van vorig jaar zijn we in onze regio getroffen door zes plofkraken of pogingen daartoe. Dit geeft veel financiële schade en overlast. Daarom nemen we nu maatregelen die criminelen moeten ontmoedigen. We realiseren ons ook dat de schrik in de benen van omwonenden zit gezien de hoeveelheid plofkraken specifiek in onze regio. Daarom doen we er alles aan om onze klanten op een veilige manier te kunnen laten pinnen.”.

Alternatieven om te beschikken over (contant) geld Wij blijven in onze gehele regio de mogelijkheid aanbieden om over contant geld te beschikken. Onze dienstverlening voorziet hierin op de volgende manieren.

  • Groot aanbod van geldautomaten in de directe omgeving, van zowel de Rabobank als collega-
  • banken.
  • Binnen- geldautomaten in diverse supermarkten en vanaf april het servicepunt in Vinkeveen.
  • Mobiel servicepunt, ‘de Rabo-bus’, die wekelijks een twintigtal locaties in ons werkgebied aandoet.
  • Geldservice zodat contant geld thuisbezorgd wordt.
  • Een aantal winkels biedt klanten de mogelijkheid extra te pinnen.

Kijk op onze website, www.rv.rabobank.nl, voor de meest actuele informatie waar bovenstaande alternatieven beschikbaar zijn.



Laatst bewerkt op: 28 maart 2017 01:29

Bron: Rabobank

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Rabobank pinautomaten op slot na reeks van plofkraken

Rabobank Rijn en Veenstromen heeft in het afgelopen half jaar verschillende keren met plofkraken te maken gehad. Deze plofkraken brachten schade toe aan de geldautomaten en aan omliggende panden. We nemen daarom een aantal maatregelen. Uitgangspunt daarbij is dat de aanwezigheid en beschikbaarheid van geld zoveel mogelijk gehandhaafd blijven. De … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: