Deze wedstrijd moest verbetering gaan brengen. Tijdens de voorgaande wedstrijden liep het team telkens tegen nieuwe problemen aan, die de prestaties remden. Na elke oplossing, diende een volgend obstakel zich aan. Hoewel de aanwezigen zagen dat de Fabia van het team Van Rijn Racing nog niet optimaal presteert, keerde men met voldoening huiswaarts. “We hebben nog een groot gat te dichten. Nu we alles opgelost hebben wat we konden, weten we ook wat er ons nog te doen staat. Maar we hebben wel weer genoten,” aldus Van Rijn.
De zondagmorgen 11 juni begon in Valkenswaard al met een flinke dosis warmte, wat de hele dag door zou aanhouden. Temperaturen rond de dertig graden was het zomaar op het Eurocircuit, wat velen er toch niet van weerhield om de derde ronde voor het NK Rallycross te bezoeken. Nadat de auto weer aangeboden was bij de technische keuring en daar zonder enige problemen door heen kwam, volgde al snel de vrije trainingen. De eerste run hierin was van korte duur. Een van de bougies had het begeven en Dennis keerde weer terug na een ronde in de paddock. In de servicetent konden de monteurs het euvel snel verhelpen, zodat Van Rijn nogmaals kon gaan trainen. Deze vrije training verliep voorspoedig en de auto deed weer wat hij moest doen. Maar de echte meting zou pas komen tijdens de eerste manche. In deze eerste manche kwam de Skoda Fabia nog iets te moeizaam weg, maar de schade kon beperkt blijven. Echter na een paar ronden brak de wagen zonder waarschuwing uit in de eerste bocht na de chicane, en kon de Mijdrechter zijn wagen net uit de zandbak houden. Later bleek het veroorzaakt te worden door een oliespoor van een andere deelnemer, die in deze heat ook zou uitvallen met een motorprobleem. De eindtijd op de tabellen was nog niet optimaal, maar wel aanzienlijk verbeterd!
De manche die daarop volgde gaf tot nu toe de beste start van dit seizoen. De rondentijden kropen ook weer naar de 45 seconde per ronde, wat weer een stap in de betere richting geeft. De derde en afsluitende manche voerde het team verdere aanpassingen door aan de afstelling. Puur om de grenzen van de auto en banden op te zoeken. Aan de voorzijde werd er meer grip gevonden, maar dit verloor men weer aan de achterzijde. Dit zorgde vervolgens voor veel overstuur wat behoorlijk tijd kostte.
Voor de finale besloot men terug te keren naar de afstelling welke in de tweede manche was gebruikt. Vanaf de vierde positie ving Van Rijn de afsluitende race van de dag aan. Kort na het startsignaal moest hij een plek gewonnen geven. De tegenstanders hadden hun start beter voor elkaar. De rondentijden waren constant en knap in de 44 seconde per ronde. Na de finish en als vijfde geëindigd te zijn, was het verschil met de top vier nog wel te groot te noemen. In een eerste reactie van het team kort na de finale: “We zijn zeer content met de geboekte progressie. In de finale hebben we weer wat teruggewonnen, wat af te lezen is aan de gereden rondentijden. We hebben gelukkig deze wedstrijd praktisch geen problemen gekend en kunnen thuis weer vooruit werken!”
Zondag 9 juli staat alweer de volgende wedstrijd op het programma in Valkenswaard op het Eurocircuit. De week erop meldt de wedstrijd in België zich weer op de kalender. Het team verwacht beide wedstrijden te kunnen rijden, mits de nodige technische aanpassingen tijdig klaar zijn in de voorbereidende periode.