001 - Tuimarkt
Avontuurlijk lezen op de Schakel

Avontuurlijk lezen op de Schakel


Geplaatst op: 17 oktober 2017

Waarom zou je lezen aan je tafel als het ook onder de tafel kan, in de gang of liggend op de schooltribune? Tijdens de Kinderboekenweek mochten de leerlingen van de Schakel elke dag zelf een manier en plek kiezen om te lezen, mits het op de avontuurlijke leesbingokaart stond. Het was slechts één van de vele leesactiviteiten op de Schakel tijdens de Kinderboekenweek.

De Kinderboekenweek werd geopend met een korte voorstelling van de leerkrachten over het begin van het boek ‘De kleine Kapitein’. Alle groepen kregen de opdracht hun fantasie de vrije loop te laten en zelf een einde aan het verhaal te verzinnen. Groep 6/7a maakte daar ook een toneelstukje van, om de Kinderboekenweek weer af te sluiten. De week is verder gevuld met activiteiten als de wedstrijd “kilometer lezen”, speciale leeslessen volgens de Chambers methode en het beoordelen van boeken. Ook heeft een aantal ouders een spannend avonturenverhaal verteld in de klas.

Extra aandacht was er voor de zwerfboekenkast, die is aangeschaft van het geld dat de Schakel ontving na de “Vul de Kas” actie van Jumbo Vinkeveen. Voor de zomervakantie kregen alle kinderen een zwerfboek mee naar huis. Nadat het boek gelezen is, moet het weer gaan zwerven. Via de zwerfboekenkast op school of door het op een andere plaats te laten zwerven. Een eigen kinderboek van thuis mag ook in de kast gezet worden. Een mooi systeem voor het uitwisselen van boeken, met als doel lezen te stimuleren.


Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Avontuurlijk lezen op de Schakel

Waarom zou je lezen aan je tafel als het ook onder de tafel kan, in de gang of liggend op de schooltribune? Tijdens de Kinderboekenweek mochten de leerlingen van de Schakel elke dag zelf een manier en plek kiezen om te lezen, mits het op de avontuurlijke leesbingokaart stond. Het … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: