Maandag 4 december werd de nieuwe website: www.visitaalsmeer.nl feestelijk gelanceerd. De onthulling van site werd door wethouder recreatie en toerisme, Jop Kluis en John Jansen van Ondernemend Aalsmeer gedaan.
Wethouder Jop Kluis: ‘De afgelopen periode is de Recreatie en Toerisme sector versterkt en is Aalsmeer als watersport- en toeristische gemeente duidelijker op de kaart gerrzet. Hiervoor is nieuw recreatie en toerismebeleid gemaakt en is in nauwe samenwerking met Ondernemend Aalsmeer een ambitieus promotieplan tot stand gekomen. Dit promotieplan gaat uit van 1 merk: Visit Aalsmeer! Hier hoort natuurlijk ook een nieuwe website, logo en social media bij.’
De website Visit Aalsmeer komt in de plaats van de website www.vvvaalsmeer.nl. Het is een mooie site met een eigentijdse sfeervolle uitstraling waar vooral de verhalen over ons mooie Aalsmeer centraal staan. Komende tijd wordt de site verder doorontwikkeld en uitgebreid met onder andere Engelse teksten, artikelen over de vele arrangementen in Aalsmeer, foto’s en routes (wandel-, fiets en vaarroutes). Ook is er onlangs een nieuwe Facebookpagina van Visit Aalsmeer geopend en komt er binnenkort ook een Twitter- en Instagram account bij.
Nieuw logo
Het logo Visit Aalsmeer heeft een groene en een blauwe uitstraling om het water en de natuur van Aalsmeer te benadrukken en is een bloem in het logo opgenomen om ook de ‘bloemen’ kant van Aalsmeer te laten zien. Er is gekozen voor een bloem die aansluit bij Floriworld en het beeld van een bloem wat de (inter-) nationale toerist heeft bij Nederland en dus ook bij Aalsmeer.
Wethouder Jop Kluis: ‘Ik ben er bijzonder trots op dat we dit in zo’n korte tijd met elkaar voor elkaar hebben gekregen en ik heb er alle vertrouwen in dat we als het: ‘Best bewaarde geheim van de regio’ straks veel bezoekers krijgen.’