De overheid biedt haar diensten steeds meer digitaal aan. Via internet kunt u uw pensioenoverzicht inzien of een afspraak maken met de gemeente. U heeft ook een berichtenbox op internet. Dat is uw persoonlijke, beveiligde postbus voor digitale berichten van de overheid zoals de belastingdienst.
Om uw zaken met de overheid te kunnen regelen heeft u een digitaal paspoort nodig: het DigiD. Veel mensen vinden het moeilijk om het DigiD aan te vragen en te gebruiken. Ook het zoeken naar informatie van de overheid, is voor veel inwoners lastig.
Wilt u leren zelf uw zaken via de computer te regelen ? Doe dan mee met de cursus “Digisterker” in de Bibliotheek Mijdrecht.
De cursus bestaat uit vier bijeenkomsten van twee uur. De eerstvolgende cursus start op 9 maart van 9.00 – 11.00 uur in de Bibliotheek Mijdrecht, Dr. J. van der Haarlaan 8 , 3641 JW Mijdrecht.
De vervolgdata zijn 16 en 30 maart, en 6 april.
Er kunnen maximaal zes personen aan deze cursus deelnemen. Voor deelname betaalt u 15 euro; dat zijn de kosten van het cursusboek.
Opgeven kan uiterlijk 19 februari via de Bibliotheek of via het aanmeldformulier op de site van de Bibliotheek : http://www.bibliotheekavv.nl/speciaal-voor/leven-lang-leren/oefenen-met-de-computer/inschrijfformulier-digisterker.html
U krijgt schriftelijk een bevestiging van deelname.
Meer informatie activiteiten van de Bibliotheek, vindt u op de site www.bibliotheekavv.nl